Wil geen buitenritten maken,,

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:43

volgensmij had ze al vaker aangegeven dat hij niet met andere paarden mee loopt..dus samen gaan geen meerwaarde heeft.

en aan de hand hij het ook niet doet.... het ligt idd miss aan het leiderschap, ondanks dat je band heus goed kan zijn.
De eigenaar van een vorig paardje kreeg hem ook niet meer van het erf, reactie van t paard als zij ging dwingen zeg maar... want uiteindelijk was ze zo ten einde raad dat ze maar getikt heeft met de zweep en geschopt (kon je geen aansporen meer noemen) maar ALTIJD was het in zn achteruit als ze dan doorzetten ging hij de lucht in en uiteindelijk draaide hij om, hup in galop en zo de stal in.. tevens was hij voor haar niet meer te pakken te krijgen in de wei.

ik heb echter nooit problemen met hem gehad, alleen de maandag (zij was er het weekend) maandag koste het extra moeite omdat hij gewoon totaal gespannen was en echt t erf niet af wou.. na een tijdje kalmeerde hij dan en kon ik fijn met hem naar buiten en de dinsdag was te en super braaf beestje...
iig wat ik deed was zonder enige druk naar het stuk lopen waar hij de maandag in geen geval meer af wou, hij draaide dan meestal om..maar ook als hij bleef staan dan draaide ik om, liep een kleine volte tot we weer op het punt kwamen waar hij niet verder wou... al duurd het een uur, uiteindelijk heeft elk paard dat ik tot nu toe gehad heb die ergens gewoon weigerde om te lopen het opgegeven en ingezien dat ze gewoon door moeten..en ik heb dus nooit zitten schoppen en slaan, schreeuwen of trekken aan zn mond..tja dan ging hij meer een keer de lucht in voor of achter... hij word er alleen moe van

als het jou echt niet lukt zou ik iemand anders vragen om het eens te oefenen.. zoals ik zeg de eigenares kreeg hem echt in geen mogelijkheid het erf nog af, en zoals hier al aangegeven, veel gedult hebben

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:50

Menotti16 schreef:
aan de hand doet ie ook niet heb ik ook al geprobeerd en met iemand anders doet ie het ook niet maar wel met een ander paard erbij maar ik wil ook in mijn eentje naar buiten kunnen als er niemand anders is om mee te gaan..

Dus hij doet het wel met een ander paard er bij toch?? Of heb ik dan ergens iets gemist ;)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 12:50

Om mijn jonge paard te laten wennen aan in dr eentje buiten uitstappen/rijden, dan rij ik haar eerst gewoon normaal in de bak, en als ze dan moe is, dan ga ik met haar naar buiten.
Bij mij & haar werkt het heel goed!
(eerst aan de hand met hoofdstel & longeerlijn!!)