Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

je mag me best belachelijk maken hoor, maar het schijnt zo te zijn dat namen een bepaalde lading kunnen hebben. Heb er toen een heel artikel over gelezen, of dat je het gelooft of daadwerkelijk waar is is natuurlijk een tweede. Was aan het zoeken of ik hem terug kon vinden dat artikel maar is me nog niet gelukt..Citaat:ja want misschien kijkt het paard wel Teevee
JoCo schreef:Ja en ja, het is te meten en er zijn medicijnen voor bepaalde afwijkingen, maar bij tumoren ofzo is er weinig te doen.Het lijkt inderdaad op extreem merriegedrag. Wat betreft het hengstig zijn, het lijkt wel of deze merrie gewoonweg ALTIJD hengstig is!
Misschien dat ze inderdaad een probleem heeft met haar hormonen, maar kan dit? Ik bedoel, als je bloed afneemt, kan je die waarden dan meten en zo ja, kan er iets aan gedaan worden?
Citaat:Ik moet er wel bij zeggen dat deze merrie aan de hand totaal niet dominant of aggressief is, je duwt haar zo terug op de plaats en ze luistert dan eigenlijk erg goed.
Citaat:Ik ga haar nu scheiden van haar maatje, ik wil stukje bij beetje ook die verlatingsangst aanpakken. Ze ziet dan het andere paard wel, maar is er niet constant vlakbij...
Citaat:Maar wat betreft het steeds weglopen op wei, jullie zouden niet elke dag met haar "werken", als is dat bvb een beetje borstelen? Hoe vaak dan wel? En de andere dagen gewoon op wei eens pakken en belonen als ze dat toelaat?
JoCo schreef:Het lijkt inderdaad op extreem merriegedrag. Wat betreft het hengstig zijn, het lijkt wel of deze merrie gewoonweg ALTIJD hengstig is!
Misschien dat ze inderdaad een probleem heeft met haar hormonen, maar kan dit? Ik bedoel, als je bloed afneemt, kan je die waarden dan meten en zo ja, kan er iets aan gedaan worden?
Ik moet er wel bij zeggen dat deze merrie aan de hand totaal niet dominant of aggressief is, je duwt haar zo terug op de plaats en ze luistert dan eigenlijk erg goed. Ik ga haar nu scheiden van haar maatje, ik wil stukje bij beetje ook die verlatingsangst aanpakken. Ze ziet dan het andere paard wel, maar is er niet constant vlakbij...
Maar wat betreft het steeds weglopen op wei, jullie zouden niet elke dag met haar "werken", als is dat bvb een beetje borstelen? Hoe vaak dan wel? En de andere dagen gewoon op wei eens pakken en belonen als ze dat toelaat?
(vandaag heeft ze trouwens weer een superdag. Niks aggressief en als ze geen halster ziet, kan je haar perfect aaien of aanraken op wei)... Zucht moeilijk hoor...
randie schreef:je mag me best belachelijk maken hoor, maar het schijnt zo te zijn dat namen een bepaalde lading kunnen hebben. Heb er toen een heel artikel over gelezen, of dat je het gelooft of daadwerkelijk waar is is natuurlijk een tweede. Was aan het zoeken of ik hem terug kon vinden dat artikel maar is me nog niet gelukt..Citaat:ja want misschien kijkt het paard wel Teevee
verder heb ik inderdaad weinig tips maar ik moest eraan denken toen ik de naam las en het gedrag
aerdenhout1 schreef:Oei oei oei..nu krijg ik waarschijnlijk heel bokt over me heen, maar deze merrie zou bij mij een pak op haar..je weet wel...krijgen, die ze in haar hele leven nog niet heeft gehad!
Ik ben ik en Ik ben de baas! Of je nu, ik weet niet wat, hebt meegemaakt kan me niet schelen, maar IK word even niet opzij geduwd, meegetrokken, gebeten, getrapt, meegesleurd of aangevallen bij het eten geven!
Doe je het goed volgt een uitbundige beloning, ga je door, dan is daar ook de straf die een leider uit een groep je zal geven!
Let wel...ik kan een angstig en een mishandeld paard herkennen!
Ik haal uit dit verhaal een merrie die over een mens heen gaat en haar plek niet weet!

Anya schreef:Dat staat nergens.. dat medische oorzaken uitgesloten zijn. Dus die zou ik eerst uitsluiten. Samen met een DA. Want er maar een beetje magnesium inkieperen als een soort haarlemmerolie is ook geen oplossing lijkt me.
En als medische oorzaken uitgesloten zijn, zou ik stevig aanpakken. Of haar wegbrengen naar iemand die dat wel kan. Want bij dit soort paarden wordt het van kwaad tot erger en met zachte handen eindigen ze dan vaak bij 'manege stegeman'.

aerdenhout1 schreef:Oei oei oei..nu krijg ik waarschijnlijk heel bokt over me heen, maar deze merrie zou bij mij een pak op haar..je weet wel...krijgen, die ze in haar hele leven nog niet heeft gehad!
Ik ben ik en Ik ben de baas! Of je nu, ik weet niet wat, hebt meegemaakt kan me niet schelen, maar IK word even niet opzij geduwd, meegetrokken, gebeten, getrapt, meegesleurd of aangevallen bij het eten geven!
Doe je het goed volgt een uitbundige beloning, ga je door, dan is daar ook de straf die een leider uit een groep je zal geven!
Let wel...ik kan een angstig en een mishandeld paard herkennen!
Ik haal uit dit verhaal een merrie die over een mens heen gaat en haar plek niet weet!
Die kop van d'r dan. Nou, dan krijgt ze er echt wel 1. Die ze dan nog verwachtte ook
. Ze kent me tegoed denk ik
En dan doet ze datgene waarvoor ze op d'r lazer heeft gekregen weer een tijdje niet. Maar soms
Het lijken wel kinderen, altijd blijven proberen.