alison_belle schreef:en of ze wel wraak kunnen voelen!!!!
Mijn merrie rekent echt wel af met iemand die haar in de weg loopt op de wei, niet direct het duurt even, maar dat doet ze echt wel.
Verliefdheid kan je zien als de rangorde bepaling, het is maar hoe je er tegen aan kijkt.
Ik kom nooit met lekkers de wei in maar laten de anderen het lef niet hebben om bij HAAR MENS in de buurt te komen hoor
Nu vermenselijk je paarden, zo werkt het natuurlijk niet.
Als jouw merrie afrekent met een ander die in de weg loopt komt dat omdat zij dominant is en die ander lager in rang.
Wat verliefdheid met rangorde bepaling te maken heeft snap ik niet, lijkt me totaal wat anders.
Als jouw paard de andere niet bij jou laat dan komt dat toch echt omdat ze iets van jou krijgt wat ze graag wil, of dat aandacht is of lekkers maakt niet uit, het is blijkbaar voldoende om de anderen voor weg te jagen en als de anderen voor haar aan de kant gaan is zij dus hoger in rang.
randalinpony schreef:Volgens mij is verliefdheid nou typisch iets waarbij je doorgaan NIET meer kunt nadenken.
Dat zou je denken ja maar om de wat diepere verliefdheid (houden van is misschien een betere omschrijving) te kunnen voelen heb je wel verstand nodig. En dan bedoel ik dus niet 'wat een lekker ding', dat kennen paarden ook, zet een hengst maar eens een merrie voor.
Paarden hebben wel allemaal hun eigen karakter waardoor ze weer bepaald gedrag gaan vertonen maar dat heeft niets te maken met het voelen van emotie's.