Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joolien schreef:Hier doe ik het ook. Wat ik doe is het halster vasthouden.
Die van mij is me gewend te trekken, dus ga ik lekker snel.
Door het halster vast te houden kun je beter inspringen op situaties wanneer hij schrikt.

Asyaa schreef:Joolien schreef:Hier doe ik het ook. Wat ik doe is het halster vasthouden.
Die van mij is me gewend te trekken, dus ga ik lekker snel.
Door het halster vast te houden kun je beter inspringen op situaties wanneer hij schrikt.
Tja, of niet
Als ze dan 1 keer dr hoofd opzij doen lig je er meteen naast. Persoonlijk neem ik ze altijd mee aant uiteinde van het halstertouw, zo kunnen ze een beetje doen, zonder dat het effect op mij heeft.
Searcher schreef:Persoonlijk vind ik t gevaarlijk want hij kan ook opzij springen of wegschieten. Daar lig je dan. Een kennis van me deed dit ook wel, ging altijd goed. Paard schrok een keer van iets felgekleurds in de bosjes, sprong de kant op van de fiets en stomte per ongeluk fietser om, paard loopt nog meer opzij, trapt zo op de spaken en fiets blijft hangen achter t been. Geloof me, toen brak de hel dus echt los. Zij had niks maar fiets helemaal kapot, paard een beenwond en totale paniek. Niet om je bang te praten hoor maar ze doet t nooit meer en ik ga t niet proberen.
flippi schreef:draven gaat vaak makkelijker dan stappen, want dan val je zowat om met je fiets. Galop vind ik toch een beetje eng, zou het zelf niet doen, kan niet helemaal uitleggen waarom.
Sandy1103 schreef:De ponies van stal staan op een weiland ongeveer 5 minuten van stal. Als ik in mijn eentje ponies ga halen doe ik dat vaak op de fiets en ga ik vaak op de fiets ook terug.
Meestal neem ik 3 a 4 ponies mee maar het wil soms nog wel eens oplopen tot 6 a 7 ponies.
Gaat altijd goed ondanks dat ik over de openbare weg moet.