Paard steigert bij afzadelen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-10 15:14

Melly1991 schreef:
Misschien een speciaal hoofdstel kopen die je kan klikken:)

daarmee is mijn probleem eigenlijk nog altijd niet opgelost.
ik ga niet speciaal een nieuw hoofdstel kopen omdat ze anders niet zou steigeren.
want dit doet ze wel (;
heb zo'n hoofdstel met zo'n kliksysteem;
http://img442.imageshack.us/img442/3382/hoofdstelnr2.jpg

En ze doet het nog, zaffra pakt haar bit vast, en laat het echt niet los.
Als je haar probeert kalm te houden, word ze paniekerig, en begint ze achteruit te stappen en ze blazen.

x

_flodje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 19:20

Mischien iets met d'r tanden?

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:01

Mssn is les nemen een betere optie.
Als ik al je antwoorden zo lees , sla je echt alles een beetje door elkaar, en weet je te weinig van paarden af om zelf beslissingen te gaan nemen met welk soort bit het paard nu echt beter zou lopen.
Neem les

leeneliefje

Re: Paard steigert bij afzadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:09

nou ik denk dat les nemen niet echt wat oplost, dit gaat immers niet om het rijden. Dit klinkt meer als een probleem in óf de communicatie als het ware tussen jou en je paardje, misschien pak je dit gewoon niet handig aan en doe je bijv. een beetje lomp met het bit. of misschien is er een soort van 'gebruiksaanwijzing' bij dit paard. Ik zou persoonlijk even met de vorige eigenaar overleggen. Dit natuurlijk pas wanneer uitgesloten is dat het geen medische kwestie is! of je bit hangt niet goed etc. kunnen veel dingen aan de hand zijn.
De boel even goed laten checken door DA/TA zou ook mijn eerste keus zijn ;)

Biertabje

Re: Paard steigert bij afzadelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:17

zou het ook even met halsband proberen. even kijken hoe het paard daar op reageert

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-10 15:49

leeneliefje schreef:
nou ik denk dat les nemen niet echt wat oplost, dit gaat immers niet om het rijden. Dit klinkt meer als een probleem in óf de communicatie als het ware tussen jou en je paardje, misschien pak je dit gewoon niet handig aan en doe je bijv. een beetje lomp met het bit. of misschien is er een soort van 'gebruiksaanwijzing' bij dit paard. Ik zou persoonlijk even met de vorige eigenaar overleggen. Dit natuurlijk pas wanneer uitgesloten is dat het geen medische kwestie is! of je bit hangt niet goed etc. kunnen veel dingen aan de hand zijn.
De boel even goed laten checken door DA/TA zou ook mijn eerste keus zijn ;)

De vorige eigenaar had Zaffra om te zeggen dat ze een paard hadden.
Dus ik zie dit niet echt als een oplossing.
Het is ook niet enkel bij mij dat ze steigert, ook bij lesgevers op de manege etc.
ik ga idd eens alles checken (;
x

Rijkema

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 11:42

ja, een beetje een dooddoener maar ik zou ook denken dat ze een pijnlijke mond heeft en daarom dit gedrag vertoont.