Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
poes schreef:De paardvriendelijkste manier is haar behandelen als paardAls zij gaat meppen zou een onderdanig paard achtergaan, een paard hoger in rang zou haar even duidelijk maken dat dit niet kan, en de hoogste in rang, daar zou ze het nooit bij proberen
Of je fysiek geweld nodig hebt hangt af van je eigen overmacht en haar instelling.
Maar je kunt ook het anders proberen, ga zwaaien met een touw of springen of roepen. Dat kan ook verfrissend werken.
Verder zal ze ook wel braver worden eens ze in het werk staat, dit is gewoon een paard dat altijd haar zin mocht doen en dat is even aanpassen natuurlijk!
Pegazlove schreef:ik ga nog wachten, zeker tot ze beslaan is.. hoefsmid komt normaal maandag, en ga haar toch eens door DA laten controleren.. verder heb ik geen problemen meer met haar gehad..
Pegazlove schreef:ik ga dit met de eigenaar bespreken, maar inderdaad, ik denk ook dat dit paard niet zo geschikt voor mij is... dit kun je natuurlijk pas weten nadat je het paard hebt leren kennen...
Dus eerst even duidelijk maken dat jij boven haar staat. En voordat je verder gaat met dat paard, ga eerst een boek lezen over opvoeden met alle info die je nodig hebt
.
Pegazlove schreef:maar na 2 sec doet ze verder met wat ze bezig is, en duw ik haar weg, in extreme gevallen, als ze bv hapt, wat ze blijkbaar leuk vindt, krijgt ze een tik (met de hand, dus niet hard) en dat heeft ze het meestal wel door...