antje_vip schreef:Cassidy schreef:![]()
Keep on dreaming...dit is echt zo Penny!
Jij noemt het penny, ik noem het paardvriendelijk...
ja jeetje makkelijk om gewoon zomaar iedereen penny te noemen omdat ze misschien willen helpen of wat jonger zijn
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
iLenkaa schreef:Iluna, mijn veulen, had een eindje geleden haar 'pubermanieren', in die fase begon ze ook te bijten, en om ervoor ze zorgen dat ze dat niet zou blijven doen heb ik ze steeds blijven een tik op de neus geven.
Wat misschien het probleem is dat je niet te hard durft te tikken, maar vooral jonge paarden en pony's begrijpen een zachte tik niet. Je moet duidelijk blijven! Je moet niet altijd vriendelijk blijven want dan zullen ze proberen er gebruik van te maken.
Hopelijk heb je hier iets aan.
iLenkaa
FELINExxPINO schreef:Ik vind het een beetje raar dat je andermans paard, waarvan (als ik het zo lees) de eigenaar niet eens weet en toestemming hebt gegeven dat je ermee bezig bent een tik durft te verkopen en er uberhaubt aanzit. Ik zou het beestje met rust laten, het is natuurlijk goed bedoeld om hem te aaien en te borstelen maar dan zou ik eerst de eigenaar toestemming vragen, dan kan je ook gelijk kijken of hij dat bijten af zou kunnen leren ipv zelf te gaan handelen.