Paard laat zich niet vangen.. Help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:34

_Tara_ schreef:
Ik denk dat een paard het zeker wel leuker kan vinden om met z'n baas aan 't werk te gaan dan in de wei te staan hoor :j Zeker als je ze goed beloont, daar zijn ze toch gevoelig voor. Een beetje mentale uitdaging waarbij een paard beloond wordt als het goed gaat, kan een stuk leuker zijn dan maar in een wei staan en wat gras eten.

mijne vind 't ook geweldig om op buitenrit te gaan of lekker te gaan zwemmen in de grote plas! dan is 't helemaal perfect tussen ons, k heb dr dan los staan, gooi het zadel er af over een bankje, hoofdstel af halster om en het water in! vind ze lekkerder dan in de wei staan, zeker ;)

_Tara_

Re: Paard laat zich niet vangen.. Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:39

Dan zou ik er toch eens iemand bij halen die samen met jou aan de slag kan met het je paard uit de wei/bak halen. En dan niet iemand die werkt via de methode "wie niet luisteren wil moet maar voelen". Maar dat is mijn mening.

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:41

_Tara_ schreef:
Dan zou ik er toch eens iemand bij halen die samen met jou aan de slag kan met het je paard uit de wei/bak halen. En dan niet iemand die werkt via de methode "wie niet luisteren wil moet maar voelen". Maar dat is mijn mening.

dat vind ik ook, mijn instructrice had ook zo'n ''goed'' idee, haar uit de bak jagen met de zweep, de stal in jagen en daar klappen geven..

hmm........... %)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:46

Ja weet je, je kan problemen oplossen met geweld, dan krijg je een gebroken paard wat wel luistert hoor, maar die luistert dan omdat 'ie bang is dat 'ie anders klappen krijgt.
Dan heb ik 10 keer liever een paard wat met me meewerkt omdat 'ie dat leuk vind.

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 22:48

_Tara_ schreef:
Ja weet je, je kan problemen oplossen met geweld, dan krijg je een gebroken paard wat wel luistert hoor, maar die luistert dan omdat 'ie bang is dat 'ie anders klappen krijgt.
Dan heb ik 10 keer liever een paard wat met me meewerkt omdat 'ie dat leuk vind.

ja heb ik zelf ook.. en ik weet zeker dat als ik me paard veel klappen gaat geven dat ik haar er niet meer uit krijg, omdat ze dan gewoon bang is.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 22:52

klappen geven nadat je d´r hebt gevangen?? Lijkt me dat ze dan zeker niet meer komt!!
Maar klinkt wel als een dominantie probleem, ook dat los je niet op met domweg slaan..
Hoe doet ze tegen andere mensen?