L0ttt schreef:Persoonlijk zou ik een veulen nooit slaan. Stem verheffen is wel een optie mits der een negatief gevolg aanhangt als hij niet stopt.. Ik duw mijn veulen terug al hij tegen mij aan staat de duwen/ springen. Nu dat nog kan.
Dat terug duwen is alleen maar een stimulatie voor een veulen om door te zetten. Nu is het nog spel maar zodra de hormoontjes gaan opspelen veranderdt dat spel.
Van dicht bij meegemaakt met een paard van een ander. Het jaar naderde en ik wilde echt het land niet in want elk moment kon hij gaan "stoeien".
Opvoeding gebeurt de eertste dag al, halter om en het gevoel van vast staan en macht aan ander overlaten. Daarbij stoot de moeder het veulen ook niet zachtjes weg.
Veulen gehad die zijn eerste dag in het leven al zijn voorbenen in je nek neerlegde..... geloof me daar krijg je al een blauwe plek van laat staan een maand later. Proberen met stem maar dan toch echt een verme afstraffing. En elke dag dat halter om en af doen en lopen aan de hand zodra het wat sterker op zijn benen staat. Gelijk dat leiderschap aangeven!