kreupel , nu boxrust 4 jarige pony probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: kreupel , nu boxrust 4 jarige pony probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:18

Paard hoeft maar een week op stalrust, toch? Dan werken die kruiden nog niet hoor :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:48

ik heb in de tijd dat mijn paard een peesblessure had ook van die kruiden gebruikt, en bij mij werkte het al met een dag of 2.
eerst gaf ik hem tranquigel maar omdat je dan toch min een half uur moet wachten voordat het een beetje gaat werken vond ik dat lastig, maar het is miss wel een idee voor TS, het werkt best lang dus als je geluk hebt hoef je het maar een keer per dag te geven, en dan maar een paar strepjes per keer want je pony hoeft niet helemaal "out" te zijn.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 22:55

barbar schreef:
ik heb in de tijd dat mijn paard een peesblessure had ook van die kruiden gebruikt, en bij mij werkte het al met een dag of 2.
eerst gaf ik hem tranquigel maar omdat je dan toch min een half uur moet wachten voordat het een beetje gaat werken vond ik dat lastig, maar het is miss wel een idee voor TS, het werkt best lang dus als je geluk hebt hoef je het maar een keer per dag te geven, en dan maar een paar strepjes per keer want je pony hoeft niet helemaal "out" te zijn.

helemaal eens, ik heb het ook gebruikt (wegens verbouwen van de stal).
1 spuit bevat 10 streepjes, ik gaf mijn paard van ong 1.62 twee streepjes per keer.
Het kost ongeveer 15 euro per spuit

lovesemmie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 22:57

barbar schreef:

nee natuurlijk is dat niet de bedoeling een pony moet een pony blijven en zeker een beesie van 4 dat altijd gewend is geweest lekker buiten te kunnen rennen en nu bij ons ineens veel in zijn box staat, buiten de dagelijkse wandelingetjes , haha.
ik heb die pavo brokken gehaald en vannaf morgen krijgt hij dat, moet het alleen nog even doorgeven dat hij geen biks meer krijgt maar die brokken ik ga dit denk ik wel zelf geven.
en ik denk dat het ook maar tijdelijk is, of raden jullie dit af? want als hij niet meer kreupel is ga ik natuurlijk ook niet meteen hard aan het werk met hem maar ga wel langzamerhand beginnen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:16

lovesemmie schreef:
ik zal van de week meteen eens gaan kijken, ik woon in vlaardingen bij ons vlak bij heb je de mr. ed zal daar eens kijken of ze het hebben. neem aan van wel, hardstikke bedankt! :D

ik heb net die koek gehaald, heb je er zelf ook ervaring mee of iemand, hij krijgt nu 3 keer daags een handje biks en kuil , moet ik hem dan meteen van het biks afhalen en dan 2 keer daags zo'n brok geven, of 1 keer daags?[/quote]

als hij maar een handje biks krijgt, kun je hem er wel gelijk van halen, geef hem een halve koek in de morgen en avond =). Mijn merrie krijgt altijd die koeken als ze op de wei staat, ik zeg gras en ze is dik :+ zou hem ook echt van het kuil afhalen, zet hem lekker op hooi :)