Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Dat antwoord zul je nooit krijgen. Kan een progressief spier- of wervelprobleempje zijn, maar kan ook dat ze zich deze keer net iets langer maakte dan vorige keer waardoor er precies ergens een pijnprikkeltje oid ontstond... Stel dat (ik zeg dus absoluut NIET dat dat het is he!!) ze een beginnende kissing spine heeft, dan zou dat een volstrekt logische verklaring kunnen zijn. Nét dat beknel-puntje aangeraakt en daardoor die reactie.
Je zou straks als je hersteld bent kunnen proberen wat er gebeurt als je 'm wat geslotener houdt buiten...
StEpHaNiE66 schreef:Ik denk dat dit het 'terugkomende' probleem is! Als ze echt last van haar rug zou hebben zou ze ook dezelfde reactie in de bak moeten geven. Zeker als je haar daar nog meer bij elkaar rijd als in het bos (wat je zelf al aangaf).
Ze zal zich vast wel weer wat herinneren van de vorige keren omdat paarden nu eenmaal veel dingen onthouden (helaas).
Als je iemand zou kunnen vinden die door dit punt heenkomt in het bos zou ik dat proberen! Dan zou ik wel meegaan op de fiets(als je een lang pad hebt om het te bekijken) om te kijken op welk punt het gebeurd en vanaf daar verder gaan werken.
Sonja schreef:Dat antwoord zul je nooit krijgen. Kan een progressief spier- of wervelprobleempje zijn, maar kan ook dat ze zich deze keer net iets langer maakte dan vorige keer waardoor er precies ergens een pijnprikkeltje oid ontstond... Stel dat (ik zeg dus absoluut NIET dat dat het is he!!) ze een beginnende kissing spine heeft, dan zou dat een volstrekt logische verklaring kunnen zijn. Nét dat beknel-puntje aangeraakt en daardoor die reactie.
Je zou straks als je hersteld bent kunnen proberen wat er gebeurt als je 'm wat geslotener houdt buiten...
Donna89 schreef:dressuur maak je haar niet blij mee, niet omdat ze niet kan of last heeft maar omdat ze daar geen zin in heeft. want lopen kan ze wel! haha ze doet het allemaal wel maar allemaal ´net niet´ zegmaar.... moet ik zelf veel te hard voor werken

laurentius schreef:Als het inderdaad geen fysiek probleem is zou het misschien kunnen helpen als je op het moment dat ze begint met bokken haar vooruit jaagt en vraagt veel sneller te gaan. Dit maakt bokken moeilijk en als je ondertussen je handen hoog en iets naar voren houdt maak je het haar moeilijk haar hoofd naar beneden te brengen. Het zou kunnen zijn dat ze houdt van racen en weet dat ze sneller is zonder berijder. Verder zou je met je moeder kunnen praten en vragen hoe zij rijdt op zulke momenten, wat is het verschil? Veel succes!
Hoop voor je dat je erachter komt waar het aan ligt, danwel dat je het 'eruit kunt krijgen' als ze zichzelf het als gewoonte heeft aangeleerd