mijn paard durft me soms wel eens aanvallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

breggeltje83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:14

ohw ja, wel fijn dat het beter wordt.
Geef vooral niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:17

Mijn paard heeft in het begin ook eens gedreigd met aanvallen.
Ik heb haar uiteindelijk met het touwtje van de longeerzweep een knal tegen haar hoofd aan gegeven (ohh, doet [naam] dat??) en sindsdien heeft ze het nooit weer gedaan.

Er zit ook verschil in dreigen of daadwerkelijk aanvallen.
Dreigen kan mij persoonlijk niet zoveel schelen, maar op het moment dat je paard dominanter wordt dan jou, heb je een probleem.

Als tip wil ik zowiezo meegeven dat je hem met een lage, harde stem streng toespreekt en desnoods een zweepje mee te nemen.
Al is het maar om jezelf te verdedigen.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:21

KoudbloedKim schreef:
Mijn paard heeft in het begin ook eens gedreigd met aanvallen.
Ik heb haar uiteindelijk met het touwtje van de longeerzweep een knal tegen haar hoofd aan gegeven (ohh, doet Tineke dat??) en sindsdien heeft ze het nooit weer gedaan.

Er zit ook verschil in dreigen of daadwerkelijk aanvallen.
Dreigen kan mij persoonlijk niet zoveel schelen, maar op het moment dat je paard dominanter wordt dan jou, heb je een probleem.

Als tip wil ik zowiezo meegeven dat je hem met een lage, harde stem streng toespreekt en desnoods een zweepje mee te nemen.
Al is het maar om jezelf te verdedigen.

Jij hebt idd een probleem als Kim denk dat ze de president van Amerika is en dus over jou heen mag walsen :')

Anoniem

Re: mijn paard durft me soms wel eens aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:23

Ja haha, dat klopt..

Maar ook bij een kleiner paard kan het erg gevaarlijk zijn.

natascha10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 20:57

@zodiacje ja de blaassteen is definitief bevestigt word binnenkort geopereerd dan zal hij ook wel veranderen maar heb er nu een ander paardje bijgezet en sindsdien is het aan het beteren.

rob77

Re: mijn paard durft me soms wel eens aanvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:10

hulp zoeken .......want er gaat nu totaal iets mis met de opvoeding van het paard

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:15

NatasjavE schreef:
2 jarige paarden horen nog tussen hun leeftijdsgenoten in de wei te staan.

Moet zeggen dat ik absoluut niet het nut inzie van een kleuterklas zonder schoolmeester, en dat is de situatie bij de meeste opfokbedrijven.

Daarnaast ik heb hier nu een 2 jarige die vers van de wei afkomt en hoewel het in aanleg een lief en redelijk stabiel dier is heeft hij duidelijk de gewoonte om wel alles te onderzoeken, maar zich laten aanraken is moeilijk. Ik ben dus heel blij dat die nu dagelijks in handen is en dat normaal begint te vinden. Heb ook ernstig het vermoeden dat de laatste paar ervaringen met halster omdoen, etc. niet echt super zijn verlopen. Liever dat ik dat nu rechtbrei dan dat ik het mensen niet aan hem laten komen nog meer gewoonte laat worden. Verder heb ik niet zo erg haast ( heb een rijpony), maar controle, ontwormen, bekappen, DA, grondmanieren, etc. moet wel gewoon mogelijk zijn.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 03:16

Nou dat moeten ze bij mij niet proberen hoor. Half jaartje terug dacht mijn jonge pony me ook met 'dreigen met de achterhand' me uit de stal te krijgen. Op het moment dat het kontje nog maar omhoog wou komen had ze al een tik te pakken. Na drie keer (jaja karaktertje) gaf ze het op, nooit meer gedaan. Was de eerste en laatste keer bij mij.

Ik zou toch echt begeleiding zoeken, want anders komen er ongelukken.

natascha10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 23:42

gelukkig gaat het nu al veel beter ma er zijn nu ook 2 hengstveulentjes bijgekomen en sindsdien is zijn gedrag serieus veranderd laat me toe in zijn stal zonder dat hij zijn tanden laat zien

natascha10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 00:07

we hebben hem 2 maanden geleden naar een africhtingsstal gebracht en is sinds dit weekend terug en zijn karakter is veel verbeterd enkel bij het voeren moet je oppassen heeft voernijd dus nu we da weten laten we hem ook gerust tijdens het eten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:09

Gelukkig dat het nu goed gaat :)
Nu komt de volgende opgave, dit vast te houden. Paard is bijgeleerd, nu moet jij het zo houden ;)