rondjes lopen in de wei, drie uur lang zonder te stoppen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:20

mijn pony deed dit ook wisselde wel de rondjes linksom en rechtsom af. maar die deed het vanwege de eczeem. als ze bleef lopen had ze minde rlast van de mugjes.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:23

En als je hooi op de (kale) wei neer legt misschien dat dat helpt?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 23:24

Ook ik ken alleen maar eczemers die dat doen... Tot aan het maken van hoefslagen in het weiland aan toe. :(:)
Een eczeemdeken geeft wel verlichting, maar als het jeuken al in gang is gezet, hoef je er voor dit seizoen geen totale oplossing van te verwachten.
Het lopen is het ergst na zonsopgang en voor zonsondergang, dan zijn er de meeste mugjes.

jacky73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 11:16

Mariska1995

In de winter is het minder, denk dat ze het dan alleen doet omdat ze het gewent is. In de zomer denk ik dat er wel een verband is met vliegen en lopen. zolang je blijft lopen heb je minder last van vliegen. Op den duur wordt het een gewenning dat lopen (net als weven) Als ik haar opsluit in een kleiner stukje weiland blijft ze toch lopen alleen kleinere rondjes. 2 mtr bij 3mtr maakt niet uit ze blijft lopen. Soms heeft ze ook hele dikke wallen onder haar ogen. Ze heeft wel een vliegenmasker op. Je weet dan haast wel zeker dat ze de hele nacht heeft door gelopen. Ook haar achterbenen knikken bij iedere stap. Ik zal proberen of ik er een filmpje van kan maken.

mariska1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 11:44

ze staat samen met 3 anderen, dus daar kan het niet aan liggen.
ik weet niet of ze dit ook in de winter doet, ik heb haar namelijk pas vanaf 13 maart dit jaar...

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:50

Loopt ze in kleine cirkeltjes of volgt ze mooi de hoefslag?
Als ze echt "cirkelgang" vertoont, is het waarschijnlijk een medisch probleem.
Door een zenuwstoornis kan een paard nl. ook doelloos rondjes blijven stappen, typisch steeds naar dezelfde kant.
Je kan dan best de DA er eens naar laten kijken

BiBiQ

Re: rondjes lopen in de wei, drie uur lang zonder te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:57

Is dit hetzelfde paard wat je pas gekocht hebt, en wat ouder blijkt te zijn. En ipv Irma, Bianca heet?
Vind het wel allemaal erg rare dingen wat er bij jou met ditzelfde paard constant allemaal gebeurd.
Leeftijd klopt niet, paspoort klopt niet.. En na 3 maanden er pas iets aan willen doen e.d. en niet verder willen met dit arme dier.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 06:03

maak een filmpje.
ik wil wel graag zien wat het paard nou precies doet

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 23:13

edit: ik zie net hoe lang je haar hebt..

ik heb een paard gehad die heel af en toe in de stal rondjes liep wanneer alle andere paarden bijvoorbeeld de weide in gingen behalve zij.

toen ik haar verkocht scheen ze in de weide van de nieuwe eigenaren alleen maar rondjes te hebben gelopen (ook in de stal) de hele dag door.

ik heb haar terug genomen, en eenmaal thuis was er niks aan de hand. ook bij haar huidige eigenaren is er niks aan de hand.

het kan dus aan de plek liggen waar het paard staat.

jacomijn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:41

Mijn paard doet het ook. Wanneer ik er niets aan doe loopt ze in de ochtend en in de avond zo'n 2 uur lang dezelfde rondjes.
De wei loopt ze helemaal kapot. Ik heb haar al 8 jaar en het gaat niet over.
Ze komt in een trance, en wanneer de vliegjes niet actief zijn kan ze weer grazen. Het is wel verbeterd sinds de bebossing om huis is weggehaald en de wind meer om haar heen waait.
Wat wel goed helpt is een ventilator, die plaats je voor de stal. Daar kunnen die vliegjes niet tegenin vliegen. ;)

diergedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:51

Weet je zeker dat het niet medisch kan zijn? Er zijn aandoeningen waarbij dit voorkomt en die wil je eerst uitgesloten hebben!
Het kan inderdaad door insecten komen, dan zie je het op bepaalde tijden en het kan stereotiep gedrag zijn.

Hoe is ze als je haar dan op stal zet?

viefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:52

kan verveling zijn, aangeleerd gedrag, eenzaamheid...van alles

gohya

Re: rondjes lopen in de wei, drie uur lang zonder te stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:57

Het kan zeker komen door de jeuk.Ik had een pony die ook alleen maar bleef lopen,alleen liep deze steeds heen en weer langs de omheining.Ze kon geen seconde stilstaan en werd gek v.d. jeuk,zij had ook zomer exceem.Ik heb haar behandelt en na 2 weken kon ze weer grazen en stil staan.Na ongeveer een mnd. was haar jeuk helemaal weg.Heb nog nooit zo'n dankbare pony gezien!

bliksem23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 17:40

gohya schreef:
Het kan zeker komen door de jeuk.Ik had een pony die ook alleen maar bleef lopen,alleen liep deze steeds heen en weer langs de omheining.Ze kon geen seconde stilstaan en werd gek v.d. jeuk,zij had ook zomer exceem.Ik heb haar behandelt en na 2 weken kon ze weer grazen en stil staan.Na ongeveer een mnd. was haar jeuk helemaal weg.Heb nog nooit zo'n dankbare pony gezien!

ik heb de pony gekocht
een deken gekocht en hier loopt ze geen rondjes
wel trapt ze voor niets van zich af in de stal heel vreem een tic denk ik ofzo net als dat somige ponys weven