Paard afleren schrapen en bijten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nelboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:54

mijn verzorg paardje deed dat ook, zweepje om pols hangen of meenemen en als je paard wilt of begint te schrapen tegen de schouder of been een tikje geven niet hard of zo maar zo stopte hij wel. Met dat "dreigent bijten" kan zijn voor je uit te testen maar ook meschien linkt je paard het dekje aan een slecht ervaring (mss het rijden?) en dreigt meschien daarom. Je kan uitzoeken wat de ookzaak is . Je kan ook wanneer je het dekje oplecht je paard een snoepje geven of even aaien of klopje op de hals zodat je paard het dekje weer aan een fijne herinnering gaat linken en zo gaat het meschien over :)

PreciousViva

Re: Paard afleren schrapen en bijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 00:26

Mijn paard doet het niet alleen als het dekje opgaat, ze doet het als ik onder de vastzettouwen doorloop, dan wordt ze nijdig..maar laatste paar dagen doet ze het al minder.

Lucky00

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:05

Ben blij dat ik niet de enige ben die met dit probleem zit. Echter zie ik een zweep en slaan niet zo zitten. Ik heb nu haar ijzers voor eraf laten halen omdat ik hoop dat dat enigzins iets uit maakt.
Echter moet in nog wel een manier zien te vinden haar te laten stoppen. Ze is (nog) vrij schrikachtig (heb haar onlangs naar een ander stal verhuisd) dus moet het wel subtiel.
Blijft een hele toer als ik alles gelezen heb, moet een goede manier vinden en dan volhouden |(

maXcomX

Re: Paard afleren schrapen en bijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 02:02

Het schrapen is vaak het gevolg van verveling. Een hooizak doet wonderen, maar als het te erg wordt, dan zet ik ze gewoon een middag alleen vast op een zachte bodem. Pas als het stopt mag het weer verder gaan met de gewone dingen -niet vervelen- Corrigeren met de stem help vaak maar even en slaan is niet handig als het vast staat. Het hangt er dus maar vanaf hoe ernstig het probleem is.

Paloma134

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:23

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn paard en ik heb het gevoel dat niets helpt..