weven

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:53

weinig krachtvoer veel hooi en zoveel mogelijk weidegang geven soms goed resultaat
helaas valt het paard weer snel in zijn oude ritme als hij weer op stal komt te staan

Nouzzie

Re: weven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:11

Doe een speeltje in de stal zodat hij/zij zich richt op het speeltje en niet gaat weven.
Op onze manege staat ook een paard dat weeft maar het is noch een prima rijpaard. Weven doet een paard meestal als hij/zij stress heeft probeer te ontdekken wat voor stress hij heeft

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 16:17

Mijn paard is als jonkie bij de vorige eigenaar begonnen met weven, door stress (ontstaat altijd door stress). Onregelmatig voeren, soms wel naar buiten en dan weer niet etc.
Nu gaat het eigenlijk heel erg goed, ze weeft bijna niet. Ze staat ongeveer van 8-20 buiten, maar ook op stal gaat het goed. Ze weeft alleen als er iets 'heftigs' gebeurt op stal, alshet even echt anders dan anders gaat, maw bij stress momenten.
Rust, regelmaat, veel op de wei en voldoende ruwvoer (zodat ze wat te doen heeft) heeft het zodanig beperkt dat ik er absoluut geen last meer van heb.

ItsMeGaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-10 17:17

mijn pony weeft nu ook alleen nog maar als er ineens heel veel stress is. bijvoorbeeld even op de trailer. maar verder helemaal niet meer

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 03:35

Wat fijn TS dat je pony amper nog weeft.
Mijn merrie weeft ook soms.
Idd als er veranderingen zijn op stal, zoals wedstrijden, schoolvakanties dat alle kinderen de hele dag door, door de stallen rennen en vliegen ed.
Ook als de paarden om haar heen weg zijn voor een rit oid, merk je dat ze iets onrustiger wordt.
Nu heeft ze een weefrek en madame is gelukkig niet zo slim, dat ze haar hoofd naar binnen doet en verder weeft. Sinds ze het weefrek heefrt, weeft ze niet meer. (niet als ik er ben en bij navraag eigenaren ed ook niet of noemens waardig)