Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
poons schreef:ik persoonlijk vind dit onzin. maar dat kan jij natuurlijk anders zienik ga een join-up met 'mijn' merrie doen elke keer als ik in de wei kom. niet omdat ik haar 'braaf' wil hebben maar omdat ik het vertrouwen van haar wil winnen en een goede vriendschap wil starten. maar die mensen die jij dan hebt gesproken denken daar zeker anders over dan;) een join-up kan je op alle leeftijden volgens mij doen, ik ben in ieder geval 11 en kan het ook. in ieder geval vanaf 11 dus;) volgensmij zijn die links wel handig om eens op te kijken. en inderdaad is het een goed idee van Hannah_Menno om een intructeur te vragen.
succes verder! xxx hannelore
Dat kan nl ook op heel veel andere manieren.. Ik heb in de 3 jaar dat ik nu mijn verzorgpaard heb nog geen enkele keer een Join-Up gedaan maar heb een geweldige sterke band met hem en we vertrouwen elkaar 100%. Dus daar is echt geen Join-Up voor nodig. En nee, niet elke leeftijd kan een Join-Up uitvoeren omdat jij volgens mij nog helemaal niet doorhebt wat een Join-Up nou werkelijk inhoudt.. 

mijn paard is ook op de manier beleerd zoals Jessie is beleerd, filmpje 2 geloof ik. Het dreigen op de flanken, het wijzen, de mama en de papa, voorkant wijzen/achterkant dreigen. Leunen van voor naar achter en paard doet mee. The wiggle en het werken met de stick en touwtje over het paard. Ook met vlaggen en een plastic zakje aan het einde van de stick. Leuk om te zien.