pony wilt niet komen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zwenneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:02

Komt ze echt helemaal nooit uit zichzelf? Of soms wel?
Misschien kun je dan eens naar de omstandigheden kijken wanneer ze wel komt?
Of je dan wat anders doet of haar omgeving anders is?

Heel veel succes! Er zijn al veel goede tips gegeven dus het moet vast lukken!

Tosca_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:08

Staan er ook andere paarden (die je kent) bij? anders kun je ook eerst naar een ander paardje toe lopen en hem lekker wat aandacht gaan geven. Er bestaat een kans dat hij dan vanzelf naar je toe komt lopen, als soort van jaloers gedrag. ;)

_Switch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:59

Ga soms de wei in om haar in de wei te gaan poetsen, of brokjes te geven, haar te kriebelen etc.

jannekevol

Re: pony wilt niet komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 12:14

Ik heb een pony die een keer opeens voor alles bang was. Na veel gedoe bleek dus onze relatie niet goed te zijn... Hij wilde zich ook niet meer laten pakken enzoo.. Ik heb 3 keer gewoon een uur in de wei gezeten. Gewoon zitten kijken, beetje nieuwsgierige pony komt dan wel;)
Daarna heel vaak gemasseerd etc. Nu komt hij hinnekend op me a gerent:D

NoorWJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:33

durft ze wel voer te pakken als het aan de andere kant van de wei is waar jij niet staat? dan zou ik dat doen en het steeds dichter bij jou leggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:38

ik heb er uiteindelijk 3 maanden over gedaan om het vertrouwen vanmijn nieuwe pony te winnen. Ik had hetzelfde probleem als jou.
Heb haar een oud weidehalstertje omgedaan. En haar telkens met iets gelokt (wortel of iets). Ze pakte dit wel uit mijn hand en was snel weer weg. Paar keren later bleef ze iets langer staan en kon ik net mijn vingers achter de neusriem haken en had ik haar te pakken. Als dit zo is, ga dan niet gelijk met het diertje aan het werk, maar ga een beetje tuttelen, laat hem lekker aan het halster grazen of beetje bix eten etc. hij moet nog wennen aan je.

ik kan mijn ponytje nu zonder dat ze een weidehalstertje aan heeft gewoon uit de wei pakken. Geduld doet deugd :D

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 18:20

allemaal bedankt voor de reacties :D
Ik heb er hard aan gewerkt de afgelopen dagen..
Wanneer ik er nu aan kom fietsen hoort ze mn emmer aan stuur lawaai maken, ik roep haar en ze komt naar het hek :)
Ik kan haar ook veeel makkelijker pakken.. echt geweldig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 20:57

Super! gelukkig is het gelukt!