Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Begin maar eens gewoon met hem op de poetsplaats met twee touwen vast te zetten. Hoezo kan hij alleen met 1 touw? KiWiKo schreef:precies......... peerd zegt gewoonweg dikke vinger joh!!!
zulk soort paarden met zulk soort eigenaren kwamen bij mij......... en dan moest ik eerst op een nare manier het paard weer in het gareel krijgen en dan de eigenaar (en daar beleefde ik mijn plezier van) weer in het gareel.........
peerd weet het allemaal wel, die heeft niet zoveel nodig
Verwacht geen bedankje of doosje merci van je paard als dank voor alle moeite die je voor hem doet om hem wat weide-uurtjes te regelen. klamp je ook niet teveel vast aan theorie en analyseren van alles wat er gebeurt.
Shanelle schreef:Ik weet niet of het einde van de post van Cissy op mijn paard gericht is, en ik hoop ook van niet. Ik doe mijn paard enkel peesjes om bij het longeren omdat hij zich dan weleens aantikt, verder geen bontjes, bandages, etc. Maar als je op 6 maanden tijd al een peesblessure, vastzittende rug, opengetikte hoefbal, inspuitingen in de voeten, kappen in de benen en aan het hoofd etc bent tegengekomen, ja dan ga je toch wel 2x nadenken alvorens je paard zomaar op de wei te gooien als je weet dat hij het bont maakt! Heeft niet uitsluitend te maken met het feit dat IK wil dat hij heel blijft voor MIJ, nee hij moet goed zijn voor zichzelf.
cissy schreef:Shanelle schreef:Ik weet niet of het einde van de post van Cissy op mijn paard gericht is, en ik hoop ook van niet. Ik doe mijn paard enkel peesjes om bij het longeren omdat hij zich dan weleens aantikt, verder geen bontjes, bandages, etc. Maar als je op 6 maanden tijd al een peesblessure, vastzittende rug, opengetikte hoefbal, inspuitingen in de voeten, kappen in de benen en aan het hoofd etc bent tegengekomen, ja dan ga je toch wel 2x nadenken alvorens je paard zomaar op de wei te gooien als je weet dat hij het bont maakt! Heeft niet uitsluitend te maken met het feit dat IK wil dat hij heel blijft voor MIJ, nee hij moet goed zijn voor zichzelf.
nee, dat is in het algemeen bedoeld, er zijn mensen die hun veulen niet in de kudde laten opgroeien en dan met 3 jaar op stal zetten en er mee gaan beginnen, om te voorkomen dat hun paard beschadigt mag ie ook de wei niet meer op met soortgenoten, daar krijg je hele vervelende paarden van, zeker als de eigenaar ook nog eens niet het leiderschap op zich neemt.
Sieppus schreef:Daar kom ik hoor,houd je vast!!!!![]()
Mijn paard, nu nog hengst, denkt ook dat ie baas is! Dacht!!!
Het volgende doen, neem een stok( zoiets als een bezemsteel) ga voor je paard staan en loop naar hem toe. Gaat je paard niet voor je in de achteruit, dan de stok tegen zijn borst kast zetten en een goede duw geven! (niet slaan).
Als hij achteruit gaat is het goed, dan ga je weer voorwaarts. Je stopt, draait je om naar je paard en loopt naar hem toe, gaat ie niet achterwaarts, dan weer met je stok duwen.
Dit herhaal je net zolang tot hij voor je terug gaat. (als het heel erg is , dan mag je hem gerust een tik geven)
In de natuur gaat de verliezer achterwaarts weg van de winnaar.
Shanelle schreef:Ok, misschien heel stom, maar toch het proberen waard:
STEL: je bent met je paard aan de hand aan 't wandelen .. En plots zet hij de rem erop, gewoon, zomaar ..
Klikje met de tong werkt niet, naar hem toe stappen en dan 'meenemen' werkt niet. Wat doen jullie dan ?
Ik geef hem dan een flinke por in zn ribben en stap door. Werkt meestal, maar soms toch ook niet, of maar voor 3 seconden ..
Shanelle schreef:Ok, misschien heel stom, maar toch het proberen waard:
STEL: je bent met je paard aan de hand aan 't wandelen .. En plots zet hij de rem erop, gewoon, zomaar ..
Klikje met de tong werkt niet, naar hem toe stappen en dan 'meenemen' werkt niet. Wat doen jullie dan ?
Ik geef hem dan een flinke por in zn ribben en stap door. Werkt meestal, maar soms toch ook niet, of maar voor 3 seconden ..