Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
marise83 schreef:wrs zit het probleem dieper, en is het een mss een gevolg van het ander. Luister aub naar ons en laat je helpen met iemand die er ervaring mee heeft. Als je iemand op stal laat komen, kan je het zelf doen onder begeleiding. Onderschat het probleem niet, want erger kan het altijdhet moet niet gevaarlijk worden voor je.. Wat vinden je ouders er eigenlijk van?
jarrah schreef:Jeetje TS, wat ben jij een doorzetter! Ik vind het erg knap van je wat ik zo lees wat je al allemaal overwonnen hebt met deze energieke pony! Dat is niet niks lijkt mij!
Ik kan me voorstellen dat je het allemaal graag zelf wilt doen, dat is natuurlijk ook het allerleukst, als ze dan straks veranderd is kan jij zeggen dat jij dat allemaal zelf gedaan hebt! Ik begrijp dat dat natuurlijk het allerleukste is. Ik had zelf ook op mijn 12de ook een hele felle pony en dat wilde ik ook graag allemaal zelf doen!
Ik lees dat je een instructrice hebt. Heb je haar misschien wel eens gevraagd met je mee te gaan het land in als je je pony wilde pakken? Misschien is dat nog een idee, zij kent jou en je pony ook inmiddels, dus misschien kan zij jou wel handige tips geven daarin.
Ik vind het zelf ook heel moeilijk om van hier achter de computer jou tips te geven. Normaal gesproken zou ik zeggen om het gedrag te negeren en zelfverzekerd op haar af te lopen en haar te pakken. Wanneer je haar dan hebt, zou ik haar belonen. Máár ik moet je heel eerlijk erbij zeggen dat ik niet weet of dit de juiste aanpak is bij jou en je pony omdat ik je pony niet gezien heb. Ik zou het heel erg vervelend vinden als jou straks iets overkomt door iets wat ik gezegd heb. Ik denk dat dat ook bij de andere mensen in dit topic een rol speelt.
Ik wens je in ieder geval veel succes en ik hoop dat je instructrice hier mogelijk mee kan helpen!