Ik neem hier alvast enkele tips mee dus
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

bnalover schreef:dat probleem het ik ook (:
maar je moet je teugels beetje strak houden - manen vast houden en je zadel vasthouden, je paard zal wel rondjes beginnen lopen, maar zal dan toch wel stilstaan.
Dit hebben ze mij toch gezegd (:
yole schreef:amigootje schreef:Tips als grondwerken is niet nodig, omdat ik hier al bezig mee ben![]()
Volhouden doe ik uiteraard. Vandaag uit eindelijk 2 keer zelfstandig kunnen opstappen ( ben dan wel 1,5 uur bezig geweest)
Wat is het probleem dan eigenlijk? Indien je vandaag je werk goed gedaan hebt, zal dit morgen al veel sneller gaan en binnen enkele dagen geen probleem meer zijn...
Fijn dat ik weet dat zoiets verplaats is... En ik maar zoeken
amigootje schreef:was me topic kwijtFijn dat ik weet dat zoiets verplaats is... En ik maar zoeken
![]()
Maar goed, vandaag had ik de hele dag de tijd, en ben geloof wel 20 keer op en weer afgestapt.. ze was me spuug zat geloof ik, maar ze verzette geen voet meer![]()
Hopelijk gaat dit zo beter, en kan ik b.v ook op ander terrein ( b.v bos, of de club hier veder op) normaal opstappen.
Ik wil/eis dat ze stil staat als ik opstap, totdat ik aangeef dat ze mag gaan lopen...
achter uit laten lopen is beetje gevaarlijk bij der, dit vindt ze namelijk niet leuk ( ze kan het wel goed) en als ik dan op haar 'top' zit wat betreft achter uit lopen, komt ze omhoog...

V_lalala schreef:dit vind ik beetje gel"l, mijn paard doet dit ook HEEL EXTREEM wordt er echt flouw van.
maar het is maar hoe haar hoofd staat ene keer kan ik opstappen en is er niks aand e hand hoeft niemand haar vast te houden en de andere keer hoef ik maar naast haar te staan en laten merken dat ik wil opstappen en ze komt me recht de lucht in.
dus dat het na een paar dagen verholpen is weet ik zo wel niet.
kun je zowiezo niet zegen en ik ook niet dat het zo verholpen is, elk paard is anders