Paard trapt!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 12:28

@t Yole

Moet zeggen dat het de laatste 3 dagen goed vooruit gaat met haar kwa respect naar mij! Ik ben duidelijk als ik iets niet pik, ik weet de beginselen wat ik moet doen en die pikt ze gigantisch snel op. Ben nu 2 dagen achter elkaar 5 minuten gaan wandelen en dat ging echter super, zelfs door het water waarbij ze eerst twijfelde volgde ze me! Het geeft voor mij een gigantisch goed gevoel, en stimulans om door te gaan met wat ik aan t doen ben. Ga er nu ook met een goed gevoel heen, dat was eerst wel anders, dacht echt dat ik een kat in de zak gekocht had. Maar het echte paardje komt langzaam uit zijn stulpje :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:50

heel goed! Goed bezig! +:)+
Wat het draaien en vaststaan betreft, ik zou dr niet vastzetten maar het touw in mn hand houden, wel om de paal of waar je dr dan ook aan vastzet maar niet daadwerkelijk vastzetten, (lastig uitleggen) maar je touw vasthouden dat ze niet kan gaan hangen. Neem dan wel een lang touw en let op dat ze er niet overheen kan stappen of dat je zelf in de knoop komt. :)
Dan gewoon doorgaan met je oefeningen, laat je niet opzij duwen maar gebruik je stick als ze te dichtbij komt, gewoon de punt van je stick tegen dr aan zetten en tegendruk geven, zodra ze ervoor wijkt ook stoppen met die druk en weer doorgaan met oefenen.
Gaat vast goed komen!

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 12:51

ozzyke schreef:
@t Yole

Moet zeggen dat het de laatste 3 dagen goed vooruit gaat met haar kwa respect naar mij! Ik ben duidelijk als ik iets niet pik, ik weet de beginselen wat ik moet doen en die pikt ze gigantisch snel op. Ben nu 2 dagen achter elkaar 5 minuten gaan wandelen en dat ging echter super, zelfs door het water waarbij ze eerst twijfelde volgde ze me! Het geeft voor mij een gigantisch goed gevoel, en stimulans om door te gaan met wat ik aan t doen ben. Ga er nu ook met een goed gevoel heen, dat was eerst wel anders, dacht echt dat ik een kat in de zak gekocht had. Maar het echte paardje komt langzaam uit zijn stulpje :D

Dat zijn dus de succeservaringen die je moet nastreven! +:)+ Morgen dagje rust en daarna wat langer weg van huis (of iets anders). Best is ook dat je 1 ding per keer aanpakt...

Citaat:
Denk dat ik dat nu ook iedere dag heel even ga proberen, maar is dit een probleem als ze vast staat op de poetsplaats? aan de hand blijft ze draaien en draaien..

Door het wijken aan de hand geeft ze wel aan dat ze geen kwade bedoelingen heeft maar onzeker is: wanneer ze vaststaat, kan ze niet wijken en trapt ze dus... Mijns inziens zou ik eerst het rondjes draaien aan de hand aanpakken; gewoon mee blijven lopen (dat duurt hoop en al 2minuten) en wanneer ze een seconde stilstaat meteen zelf stilstaan en belonen!

Misschien is het geen slecht idee de hoefsmid even uit te stellen tot het voetjes geven lukt... Wanneer ze bij de hoefsmid negatieve ervaringen opdoet, ben je nog verder van huis... Ongewenste gedrag afleren is moeilijker dan gewenst gedrag aanleren.

edit: zoals cissy al zei dus... ;)

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:42

Dank jullie wel voor jullie goede tips!

Jullie raden het nooit, ik kom net van stal af, en heb alle 4 haar benen op mogen tillen uit uit mogen krabben!!! :o :D :Y)
Ben zo blij als wat, ze was heel relaxt vandaag, en je voelt dan of je verder kan of niet, en denk probeer gewoon eens, en ik kreeg hem!

jeeeej, ze goed super vooruit! Was weer een goede dag vandaag

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:55

cissy schreef:
wat minder vragen? en dan.... wanneer kun je dan meer gaan vragen?

Wanneer je wat meer wederzijds vertrouwen hebt opgebouwd...

Ts, ben blij dat het weer goed ging! +:)+

cissy

Re: Paard trapt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:59

maar dat vertrouwen hangt vaak samen met je leiderschap :)

TS, super! en nou dagelijks lekker onbevangen voetjes uitkrabben en dr helemaal 'doodknuffelen' als ze het toelaat :)

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 17:33

cissy schreef:
maar dat vertrouwen hangt vaak samen met je leiderschap :)

TS, super! en nou dagelijks lekker onbevangen voetjes uitkrabben en dr helemaal 'doodknuffelen' als ze het toelaat :)

Jaaaa, heb der ook helemaal doodgeknuffeld :P de mensen of stal hebben beslist gedacht waar heeft die last van zo happy was ik tegen haar :D Geeft een super gevoel! Ik merkt ook goed dat ze beter op haar gemak wordt, met wandelen laat ze af en toe haar nek hangen zelf naar onder, en briest ze zo nu en dan :-)

ozzyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-10 20:49

Mag nog steeds haar hoeven tillen en schoonmaken, het ijzer is gebroken blijkbaar :D :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:44

helemaal goed! Nu de smid nog.... :)

Nimblissanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:15

OO, gaaf dat je het op hebt kunnen lossen!