Benen poetsen van een veulen, hoe te werk gaan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rene3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 22:12

Het vertrouwen van een paard moet je verdienen, dat krijg je niet.
Wees konsequent in je gedrag en beloon je paard als hij/zij zich goed gedraagd.
Straf alleen indien je dit direct bij een fout kan doen.
Paarden onderling doen dit ook.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:20

Friendly game van parelli is een goede manier. Op youtube zijn er wel filmpjes van te vinden.

Jespri

Re: Benen poetsen van een veulen, hoe te werk gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:27

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar mis heb je er wat aan: ik deed bij veulens/jonge paarden altijd rustig met me hand aaien en dan van de hals naar de schouder en dan na het been let goed op de lichaamstaal en oren/oog stand van het paard word hij gespannen ga je weer wat omhoog en rustig/kalmerend praten. zodra de onstpanning er weer is weer iets naar benenden en blijven praten. dit werkte bij de veulens/jonge paarden waar ik mee bezig was wel altijd niet gelijk in 2 dagen gingen soms wel maanden overheen maar uit eindelijk kon ik gewoon de hoefjes pakken enz.. het is vooral geduld..

Divinotje

Re: Benen poetsen van een veulen, hoe te werk gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 14:28

Hoi,
Ja ik heb inderdaad gemerkt dat als ik tegen hem blijf praten hij rustiger is, maar als er meerdere mensen en paarden om hem heen zijn word hij echt nerveus en dan helpt het tegen hem praten niet zo goed als dat het rustig is.
Maar ik heb wel meer bereikt met praten tegen hem ik mag nu ook zijn benen afspoelen al gaat dat de ene keer beter dan de andere keer.