Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
als jij maar doorgaat met wassen alsof er niks aan de hand is
Ik persoonlijk zou me dus niks van dat gedrag aantrekken, en als die domme dingen doet als zijn hoofdstoten....... tja dan doettie dat toch echt zelf
maar ik ga gewoon stoicijns door met wassen 
Maar wassen omdat het MOET omdat het dier ziek is, is wel andere koek 
en jouw ponie MOET nu eenmaal gewassen worden, dus een dikke helaas voor het dier op dat moment.......... en inderdaad domme dingen doen is dan stom

)
als je alle tijd van de wereld hebt en je niet MOET, dan kan je wat mij betreft jaren pruttelen op de wasplaats
ook niet boos worden of geirriteerd raken........ gewoon fluitend blijven wassen ondertussen kleppend met diegene die hem vast heeft...... Doen alsof je neus bloed
maar zonder levensbedreigende verwondingen........ gewoon doorgaan, alsof je neus bloed

BPVS schreef:Als je pony blijft klieren met wassen, dan zou je er even een grote sterke ervaren meneer bij moeten halen, die een voorbeen optilt en de hoef zo dicht mogelijk naar de buik trekt van de pony. Dan kan hij je niets meer maken.
je moet de pony niet vragen, maar voor een voldongen feit zetten.
bij jou hebben ze volgens mij alle kans om overal mee weg te komen
piezze schreef:BPVS schreef:Als je pony blijft klieren met wassen, dan zou je er even een grote sterke ervaren meneer bij moeten halen, die een voorbeen optilt en de hoef zo dicht mogelijk naar de buik trekt van de pony. Dan kan hij je niets meer maken.
je moet de pony niet vragen, maar voor een voldongen feit zetten.
bij jou hebben ze volgens mij alle kans om overal mee weg te komen
DEze methode weerhoud je pony er niet van om eens fijn op zijn achterbenen te gaan. Gewoon een praam, is werkelijk een wondermiddel voor deze kuren en is diervriendelijker dan hem zijn neus aan de muur te laten schaven of zijn been uit de kom te trekken zoals hierboven beschreven staat.
sjattukuh25 schreef:eerlijkerwijs BPVS?? Nee, niet genoeg ervaring daar ben ik me ook van bewust, maar eerlijk is eerlijk ik heb van mezelf nooit het idee gehad dat ik dat wel zou hebben ondanks dat ik nu al jaren in de paarden zit en met jonge paarden.
@Kiwiko: Ik snap en dat is ook ergens wel weer zo, maar zou je me dan een verklaring kunnen/willen geven voor het volgende:
Waarom zijn er ZOVEELLLLLLLLLL paarden eigenaren die met regelmaat zeggen dat je het je paard ook kunt vragen???
Zoveel verschillende methodes te koop en te gebruiken, kwestie van uitproberen dus.
Elke communicatie begint met de vraag...... wil je, zou je ......
......... en daar kan je best wel wat ruimte inbouwen met betrekking tot het antwoord...... "Wil je rechtsaf gaan...... en het kan ook 10 meter verderop geeft ruimte tot onderhandelen........ Wil je rechtsaf gaan, en er komt een megavrachtwagen op je af denderen, geeft geen ruimte tot onderhandelen........
en dat moet je je maar net kunnen permiteren op zo een moment