Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
maaike5581 schreef:Update:
Filmpje is helaas niet gelukt.
Ben eerst na wat TLC met haar gaan stappen aan de hand, stalmaatje heeft gekeken en ze liep niet kreupel achterbenen rondom de kogel wel erg dik.
Toen ik stil stond in de bak legde ze haar haar hoofd op mijn schouder en vervolgens tegen mijn borst, net alsof ze duidelijk wilde maken dat het mijn schuld niet was dat ze die pijn heeft en dat ik niet bang hoefde te zijn, was een erg fijn moment en kreeg echt het gevoel dat ze me vertrouwde.
Stalmaatje had aangeboden om te helpen, ben toen zij klaar was rustig met mijn paard richting stal gelopen en stalmaatje heeft het paard wat steeds in haar kont probeert te bijten in de stal gehouden, dus dat ze niet bij mijn paard kon komen.
Ik heb het eerst achterwaarts geprobeerd maar dat ging niet ze draaide zich steeds om en raakte in paniek.
Vervolgens heb ik de staldeur dicht gedaan en ben er tussen gaan staan.
Langzaam de deur open gedaan en een flinke pluk hooi in mijn hand genomen en haar daarmee afgeleid.
Toen rustig geprobeerd naar binnen te gaan stap voor stap, eerste keer was ze weer rennerig.
Weer uit de stal gehaald wat met moeite ging, buiten rondje gelopen en weer de stal in, het eerste gedeelte weer herhaald en toen liep ze iets rustiger naar binnen.
Wederom uit de stal gehaald en het hele proces herhaald en de 3e keer liep ze voor haar doen erg rustig de stal in.
Voor mij lijkt het nu dus duidelijk dat het probleem komt door het buurpaard.
Ik ben zo blij dat het goed is gegaan en het feit dat ze me vertrouwd, ben benieuwd hoe het morgen zal gaan.
Zal morgen even foto's plaatsen van haar benen.