Hulp gezocht met gedrag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Baldertje

Re: Hulp gezocht met gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 14:06

vertrouwensband is het allerbelangrijkste!!

Lindsay748

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-10 17:00

mona86 schreef:
Waar woon je ergens in de buurt? Kunnen we misschien een goede lesgever aanbevelen die JOU helpt

Ik woon zelf in Kerkrade.
En bedankt voor de verdere reactie`s ik was al eens aan het kijken voor zo`n schooll iets waar je leert om weer goed met je paard overweg te kunnen, en alle oorzaken te onderzoeken waarom hij zo doet =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 16:21

Nolana schreef:
KiWiKo schreef:
tjongejongejonge.........

zie mijn onderschrift.............

haal er iemand bij die je kan helpen een prof....... kost wel wat centjes maar dan heb je ook wat!

Hier ben ik het dus niet mee eens,ze kan het zelf ook en daar heeft ze geen prof voor nodig en als je beter had gelezen dan
had je gezien dat er al een prof bij is geweest en dat dit dus heel goed ging alleen bij haar vertoont hij dit gedrag.
Voor elk wissewasje een prof erbij halen vind ik echt onzin,zoek eerst de oorzaak bij je zelf en kom je er zelf niet meer uit en
heb je alles geprobeerd tja dan is het een ander verhaal maar dat is in dit geval niet aan de orde

Gedeeltelijk waar imo.

Aan de ene kant zeg ik ja, want de TS moet het uiteindelijk zelf ook kunnen, en geef aan in het verleden niet geslaagd te zijn met lessen in NH.

MAAR waarom zou het paard de dupe moeten worden van nieuw onstane ruis? Bedoel, natuurlijk fijn als je het zelf zou willen oplossen, ALS je het zelf KUNT. Maar nu de TS niet geheel zeker is van haar zaak, kan ze beter iemand benaderen die niet alleen het paard, maar ook haar intensief begeleid.
Want dat het paard op haar anders reageert dan op een trainer, kan heel goed kloppen. Als je een goede NH trainer hebt, dan deinst deze niet gauw terug voor een 'probleem' gevalletje en komt van nature al overwichtig over. Het paard herkent dat haarfijn en weet ook precies wie hij voor zich heeft.
Het is juist de kunst om hetgeen je leert in de les, met zoveel mogelijk nauwkeurigheid toe te passen in de praktijk als er niemand aan het helpen is. Want ergens zit toch nog ruis in jullie communicatie als het tijdens een les wel goed gaat en met jou alleen niet.

Als je echt geen hulp van buitenaf zou willen...
Wat ik je kan aanraden is om eens een video opname van jezelf te laten maken terwijl jij met jouw paard bezig bent. Hier leer je ontzettend veel van. Pas dan kun je ook glashelder zien wat een ander bedoeld heeft en kun je jouw eigen techniek verbeteren.

MariekeA

Re: Hulp gezocht met gedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 21:39

Hoi,

Als je wilt, zou ik je kunnen helpen. Vanuit mijn opleidingen bij de ISPH en Tinley zou ik zowel je paard, als jou kunnen helpen.

Ik woon in Heerlen, dus vlakbij.

PB me maar als je interesse hebt.

Lindsay748

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:53

Ik ga binnenkort stage lopen op een western stal, en heb hun ook gevraagt of hun misschien weten wat het is, hun gaven mij bijna het zelfde antwoord als jij, mijn paard heeft totaal geen respect voor mij, en doordat ik vaker met hem gespeeld hebt, staat hij nu boven me, en hun zouden hem ook voor mij willen trainen enz, maar het is wat aan de prijzige kant, dan gaan ze hem ook western beleren en alles, dus dat zou ik wel fijn vinden..
Hun hadden ook gezegt dat ik hem nu beter op de wei kon laten staan en er niks meer mee doen, totdat ik hem na hun kon brengen.
Dan kon hij zich ook uitleven op de wei en dan hoefde hij niet voor me te werken, en kon hij nog gewoon paard zijn, dus ben nu goed na aan het denken over wat ik nu echt met hem wil gaan doen.

@ MariekeA
Ik stuur je vandaag of morgen wel even een PB =)
De rest wederom bedankt voor de reactie.

emmiexsonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:16

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:30

Dit kan je alleen maar oplossen door gericht aan je eigen gedrag te gaan werken.
Doe dit samen met een lesgever die jou er ook op kan wijzen van ik zie je nu dit doen maar doe het nu een beetje meer zo, en daar ook een klein beetje meer aandacht geven , en .........
alleen kom je er zeker nooit , en maak je het probleem alleen maar erger.

Alex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:09

Je kunt eens proberen om het paard met enige regelmaat een massagebehandeling te geven. Dat is in het begin misschien even wennen. Maar op den duur zal hij het op prijs stellen en er baat bij hebben.