happen met aansingelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:42

An_J schreef:
Mijn ruin deed het heel erg toen ik hem net kocht. Probeerde echt te bijten. Mijn merrie is het in de loop van de tijd gaan doen (op het halstertouw gaan bijten).

Bij de ruin ben ik eerst rustiger gaan singelen en aan de andere kant (wat ie niet verwachtte) toen werd het wel minder maar hij bleef dreigen. Mijn merrie bleef het. De zadelmaker heb ik af moeten bellen ivm bevroren bak.

Onlangs zijn beide behandeld door een osteopaat. Sindsdien is het bij beide helemaal over. Dus ik zou dat zeker maar proberen!

Wat hadden jouw paarden waardoor ze zo begonnen te happen?

vlekjes1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:23

Het zadel ligt niet goed of er is een rugprobleem aanwezig ik zou eea uitlsuiten,groetjes Sylvia

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 13:03

Mijn tip zou zijn om een supersingel van Freedom Riding Articles te proberen. Ik heb zelf een, (hoewel mijn paard geen laast heeft bij aansingelen) en vind het een goed paardvriendelijk singel omdat het helemaal elastisch is over de volle lengte. Kwalitatief is het ook uitstekend. Ik raad deze singel ook aan omdat bij een paard van een vriendin heeft het enorm geholpen met haar (toen) singelvrees.

dewixowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 16:33

hallo

ik denk dat het kan komen omdat die ergens pijn heeft, maar het is ook mogenlijk dat er iets is gebeurt dat hij gewoon niet meer voor je wilt lopen.
dat had een pony die bij ons op stal stond ook.

abdcefblabla

Re: happen met aansingelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 15:16

Vaak, als ze eenmaal bang zijn voor de singel, is dit niet zo 1, 2, 3 op te lossen. Je moet sowieso EERST laten controleren of er iets mis is met haar rug en of het zadel nog goed past! Als het zadel past en er niks mis is, moet je gewoon weer het vertrouwen terug winnen dat zadel + singel niet eng is.
Dus zadel erop, gewoon laten zitten (niet singelen) Als ze dan niet bangig wordt en bijt, belonen en er weer af halen. Dit een paar keer herhalen (natuurlijk niet steeds achter elkaar, das logisch) , vooral veel belonen als ze braaf is.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:40

Ginger0410 schreef:
An_J schreef:
Mijn ruin deed het heel erg toen ik hem net kocht. Probeerde echt te bijten. Mijn merrie is het in de loop van de tijd gaan doen (op het halstertouw gaan bijten).

Bij de ruin ben ik eerst rustiger gaan singelen en aan de andere kant (wat ie niet verwachtte) toen werd het wel minder maar hij bleef dreigen. Mijn merrie bleef het. De zadelmaker heb ik af moeten bellen ivm bevroren bak.

Onlangs zijn beide behandeld door een osteopaat. Sindsdien is het bij beide helemaal over. Dus ik zou dat zeker maar proberen!

Er is niks gebeurd,
het kwam zomaar opeens.
Maar volgens haar vorige eigenaar,
deed ze het wel vaker zomaar.
Maar dan ging het gewoon van zelf weer over..

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:41

Starsailorr schreef:
Vaak, als ze eenmaal bang zijn voor de singel, is dit niet zo 1, 2, 3 op te lossen. Je moet sowieso EERST laten controleren of er iets mis is met haar rug en of het zadel nog goed past! Als het zadel past en er niks mis is, moet je gewoon weer het vertrouwen terug winnen dat zadel + singel niet eng is.
Dus zadel erop, gewoon laten zitten (niet singelen) Als ze dan niet bangig wordt en bijt, belonen en er weer af halen. Dit een paar keer herhalen (natuurlijk niet steeds achter elkaar, das logisch) , vooral veel belonen als ze braaf is.

okee bedankt !
Als ik het zadel erop leg,
is er niks aan de hand.
Alleen met het aansingelen.
Maar ik zal het zeker proberen ;).

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 15:42

SaraB schreef:
Mijn tip zou zijn om een supersingel van Freedom Riding Articles te proberen. Ik heb zelf een, (hoewel mijn paard geen laast heeft bij aansingelen) en vind het een goed paardvriendelijk singel omdat het helemaal elastisch is over de volle lengte. Kwalitatief is het ook uitstekend. Ik raad deze singel ook aan omdat bij een paard van een vriendin heeft het enorm geholpen met haar (toen) singelvrees.

Waar heb je die singel vandaan ? :o

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 16:58

Ik heb gister met de vorige eigenaar gesproken.
Die zei dat ze dit wel vaker deed.
Maar dan ging het vanzelf weer over.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:39

Ginger0410 schreef:

Mijn merrie had een blessure gehad waarbij ze is gaan compenseren, er waren een aantal wervels geblokkeerd.

De ruin, geen idee hoe hij er aan komt, maar een te klein zadel zal ongetwijfeld één van de oorzaken zijn geweest. Maar hij heeft een hele geschiedenis (dat is ook de reden dat hij nu van mij is) dus waar dit specifieke probleem is ontstaan weet ik niet. Het laten langskomen van de osteo heeft in iedergeval wonderen verricht voor zijn rug (hij is stukken losser) en heeft dit probleem weggenomen.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:41

als het steeds inderdaad weer overgaat, kan het hormonaal zijn. Zoals wij dames ook last krijgen van klachten in bepaalde periodes. Maar ook daar valt een hoop aan te doen met een osteo en eventuele supplementen

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 18:43

Heeft ze niet een singelwondje?

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:20

An_J schreef:
als het steeds inderdaad weer overgaat, kan het hormonaal zijn. Zoals wij dames ook last krijgen van klachten in bepaalde periodes. Maar ook daar valt een hoop aan te doen met een osteo en eventuele supplementen

Ja daar dacht ik ook al aan.
Bedankt !

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-10 20:21

corientjuhh schreef:
Heeft ze niet een singelwondje?

Nee, niks aan wondjes e.d.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 21:52

xlovelove schreef:
SaraB schreef:

Waar heb je die singel vandaan ? :o

Ik heb de supersingel in een ruitersport winkel, Den Besten in Hierden (bij Harderwijk). Maar ze zijn ook te koop op de internet, weet niet welke winkels, maar als je gaat googlelen vind je zeker een winkel waar je eentje kan kopen. Het is alleen een beetje tricky om de juiste maat te kopen, meestal ga je 5 cm kleine kopen omdat ze wat uitreken (hoewel je moet sterke armen hebben om dat zelf te doen ;) ). Dus neem je eigen singel mee! Nog beter is een winkel vinden waar je eentje mag proberen voor de maat.

Ik ga nu een voor onze pony kopen.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 17:29

Citaat:
Ik heb de supersingel in een ruitersport winkel, Den Besten in Hierden (bij Harderwijk). Maar ze zijn ook te koop op de internet, weet niet welke winkels, maar als je gaat googlelen vind je zeker een winkel waar je eentje kan kopen. Het is alleen een beetje tricky om de juiste maat te kopen, meestal ga je 5 cm kleine kopen omdat ze wat uitreken (hoewel je moet sterke armen hebben om dat zelf te doen ;) ). Dus neem je eigen singel mee! Nog beter is een winkel vinden waar je eentje mag proberen voor de maat.

Okee bedankt !
Hoe duur is die singel ongeveer ?

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:32

Mijn paard heeft dat ook. Hij is daar gewoon kietelig. Ook als ik daar met mijn hand zit gaat ie bijten. Als ik op wil stappen gaat ie mij proberen in de kont te bijten. Moet altijd mijn buitenhand strak houden met opstappen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:40

Mijn merrie heeft ook wat last van singelnijd. Alles past, dat laat ik ook regelmatig checken. Maar soms kan je bepaald gedrag niet meer afleren.
Wat nog niet gezegd is, is dat je je beugelriemen wel opgestoken moet houden bij dit gedrag.
Mijn paard heeft er een maandenlange blessure aan over gehouden.

[OPG] Bijna kaakletsel door de stijgbeugel

horsefriend7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 18:10

Dat doe ik ook altijd pas voor dat ik er op stap.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:47

xlovelove schreef:
Citaat:

Okee bedankt !
Hoe duur is die singel ongeveer ?

Deze singels (vz) zijn 59 euro.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 17:07

Citaat:
Deze singels (vz) zijn 59 euro.

Okee heel erg bedankt !:)

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 19:35

Myca schreef:
Mijn merrie heeft ook wat last van singelnijd. Alles past, dat laat ik ook regelmatig checken. Maar soms kan je bepaald gedrag niet meer afleren.
Wat nog niet gezegd is, is dat je je beugelriemen wel opgestoken moet houden bij dit gedrag.
Mijn paard heeft er een maandenlange blessure aan over gehouden.

[OPG] Bijna kaakletsel door de stijgbeugel

Ik lees dit bericht nu pas.
Maar ik heb altijd de beugelriemen opgestoken,
en doe ze pas naar beneden als ik erop stap.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 18:10

dewixowen schreef:
hallo

ik denk dat het kan komen omdat die ergens pijn heeft, maar het is ook mogenlijk dat er iets is gebeurt dat hij gewoon niet meer voor je wilt lopen.
dat had een pony die bij ons op stal stond ook.

Tijdens het rijden enzo,
doet ze alles voor me.
En verder is ze gewoon super braaf,
en doet alles wat je van haar vraagt.
Alleen het probleem met aansingelen..
Verder niks.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 18:14

Ginger0410 schreef:
Hoi,

die van mij deed het ook 'ineens'. Ik heb een zadel met gebroken boom gehad. Uiteraard heb ik hier niet mee doorgereden!! maar ik kwam er achter doordat ze op stal met aansingelen ineens begon te bokken. Zadel aan de kant gegooid en de zadelmaker gebeld. Gelukkig was ik er op tijd bij en heeft ze er niets aan over gehouden, behalve singelnijd (op stal).
Ik moet zeggen dat het in de winter erger is. Heb wel een nieuwe singel met elastiek gekocht. Voorheen draaide ze in de bank 180 rondjes met aansingelen (niet gemeen, vrolijk met oortjes naar voren :+ ) en met deze nieuwe singel blijft ze keurig staan.
Uiteraard singel ik nog beetje bij beetje aan en ze is nog wel eens boos maar ik denk dat het 'gewoonte' is geworden. Ik stel haar gerust als ik aansingel en ik aai haar, dan is ze ook direct weer blij en let ze nergens op.
Succes!

Zoals bij jou draait ze nu allemaal rondjes in de bak ?
Met haar oortjes naar voren heá ?
Ik heb eens heel goed opgelet wat ze doet tijdens het aansingelen.
Ik doe het heel voorzichtig,
maar soms hapt ze wel maar soms niet.
En als ze niet hapt heeft ze ook haar oren niet in haar nek, ofzo dan is ze gewoon vrolijk.
Maar als ze wel hapt heeft ze ook niet haar oren in haar nek.
Maar hapt gewoon naar de singel.
Net alsof ze daar dan jeuk heeft ofzo.
Zo komt het een beetje op mij over..