Paard maakt halstertouw los.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Widukind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:36

Abeltje77 schreef:
Als je de paardenknoop hebt heb je dus een lus en een los uiteinde. Als je dat losse uiteinde een keertje door de lus haalt, kan paard er aan trekken wat ze wilt maar trekt ze de knoop niet los.

geloof ik :Y)

Zo doe ik het ook altijd. Nog nooit een paard gehad die deze knoop los heeft kunnen krijgen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:40

maar als een paard dan gaat hangen dan zit dat touw zo in de knoop dat je die zelf ook niet meer los kunt krijgen denk ik?
ik pak mijn spul van te voren bij elkaar,dus hoef ik niet bij mijn dier weg.
of ik vraag iemand anders even op hem te letten.

mijn pony kan ook knopen losmaken,maar nog vervelender is het als ik weg loop hij met zijn hoofd rondjes gaat staan draaien...en dan zo dat ie het touw om zijn nek draait.
echt zoo vervelend he, en korter vastzetten kan/wil ik niet.
dus dan alles meteen maar bij elkaar pakken,dan kan ik gewoon bij hem blijven

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:43

Widukind schreef:
Abeltje77 schreef:
Als je de paardenknoop hebt heb je dus een lus en een los uiteinde. Als je dat losse uiteinde een keertje door de lus haalt, kan paard er aan trekken wat ze wilt maar trekt ze de knoop niet los.

Zo doe ik het ook altijd. Nog nooit een paard gehad die deze knoop los heeft kunnen krijgen.

Mag je met mijn pony kennismaken, die heeft 'm zo los. Ik maak een gewone knoop (krijgt hij ook altijd los, maar duurt net wat langer) en gebruik dan wel altijd een touw met paniek haak. Mijn pony alleen laten als hij vast staat is gewoon geen optie, dan kan ik hem beter los laten staan, dat is dan veiliger en net zo veel kans dat hij er nog staat als ik terug kom.

Ik zou gewoon aan een stalgenoot vragen of die 'm even vasthoudt als jij je spullen pakt en anders maar even terug de box in zodat jij je spullen kunt pakken.

Alex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:06

Aan twee zijden een knoop gebruiken. Wat een slim beestje zeg dat hij dat kan!

Alex_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:06

Bedoel dus tussen twee touwen inzetten..

KDS

Re: Paard maakt halstertouw los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:11

als je de clip van het touw vastmaakt aan 'waar je haar aan vast wil zetten' en dan het uiteinde van het touw door het halster haalt kan je een paardenknoop onder haar hoofd maken aan het halster vast, kan ze niet bij trekken maar als ze schrikt en jij trekt eraan is hij in een keer los.

Zo deden ze dat jaren geleden bij een paard wat ik ken :)

maggie101

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:26

misschien is het een idee als je haar aan zoeen dekensluiting vastmaakt? die je tussen de achterbenen hebt aan de deken?:p dat is elastisch en heeft aan beide kanten haakjes :p

Anoniem

Re: Paard maakt halstertouw los.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:36

Ik heb haar ondertussen vast staan door het losse uiteinde van het touw door de lus heen te halen en dat gaat perfect. :j

Tot nu toe *even afkloppen* geen loslopend paard meer gehad. :P

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:38

die van mij doet het ook.maar die krijgt ALLES los. maar ze blijft staan die kan je los zetten zonder halster zeg je staan blijven en loop je zelf weg blijft ze gelukkig staan :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:40

Ier schreef:
Abeltje77 schreef:

Ah dat is inderdaad wel een goed idee, thnx!

Dit werkt inderdaad heel goed, alleen moet je er wel mee oppassen dat jij je paard ook niet meer snel los kan krijgen als er iets gebeurd (hangen oid)! Dus wel even een veiligheidshaak aan je halster/touw! ;)

SanneLeoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:46

Mijn paard doet dit ook altijd.
De oplossing dat je het losse uiteinde een keertje door de lus haalt werkt geweldig :D

SillyJilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 23:18

Hoi,

mijn pony doet dat ook. Het klinkt misschien vaag, maar ik doe allemaal veiligheidslussen door elkaar heen (soort van), en toch kan ik hem in ee keer los trekken:P
Zeprobeert het nog wel, maar het lukt haar niet meer om los te komen. Als je het niet snapt, dan zal ik er wel een foto van maken:P