Hippologic: Dat vlas vrij maken iedere keer is denk ik niet echt een idee. Ik voer niet zelf. Dat doet de stal eigenaar. Dat is niet echt iemand die iedere keer als hij voert het vlas vrij te maken. Ik heb al best veel in zijn stal hangen eigenlijk en ik wil het niet te druk maken. Met die jollyball heeft hij zijn stal dus "unplugged" en 10 cm naar voren geduwd haha!
Tario
Geplaatst: 04-02-10 20:51
Ik denk vastschroeven op de grond, of gewoon een lichtere bak kopen die je aan de staldeur kan hangen.
weet je waar de waaterlijding zit in die betonnen muur
Anoukloves_
Geplaatst: 05-02-10 23:32
Haal de voerbak eruit als hij geen eten krijgt [zou ik wel eerst een handigere voerbak nemen ipv zn zware betonbak]. En hooi/kuil kan je ook op de grond leggen. Ik zou wel iets anders in zn stal leggen [bal of iets]. Want hij verveelt zich denk ik wel. Misschien een optie om ergens iets van een radio op te hangen ofzo. Helpt ook vaak tegen verveling.
Ik denk niet dat ik een paard blij maak met de herrie van tegenwoordig op de radio om het zo maar even te noemen. Ik denk dat het echt niet prettig is al die klanken van die muziek. Denk dat de stalbaas dit ook niet grappig vind. Ze staan nu ook wel weer buiten hoor maar ook al hebben ze buiten gestaan doet hij het snachts nog. Ik zal eerst een andere voerbak moeten hebben voor ik die er iedere keer uit haar want die betonnen ga ik er inderdaad dus niet iedere keer uithalen en de stalbaas ook niet. Een bal heb ik al dus hij heeft zat anders te spelen. Denk niet dat het alleen verveling is. Pino is echt van het kapot maken of iets dergelijks.
Ik ga in ieder geval voor die rubberen voerbak!
Firebug
Geplaatst: 12-02-10 16:10
volgens mij is dit niet uit verveling.. die van mij doet dit ook, en die staat overdag altijd buiten (kan wel naar binnen lopen) met 7 andere paarden
DubbelFun
Geplaatst: 16-02-10 16:17
Die rubber voerbakken kan ik zeker aanraden. Je hebt ze in diverse maten, maar voor gewoon bix/muesli volstaat de kleinste. Ik gebruik ze al jaren en heb zelfs de ijzeren bakken die in de stallen hingen er uit gesloopt. De simpeler plastik variant zou ik niet aanraden. Die gaat toch sneller kapot en als hij scheurt heb je scherpere randen.
De rubber uitvoering doe je echt jaren mee. Ik geloof dat ik 4 jaar gedaan heb met mijn eerste Kanguro bakken. Na verloop van tijd (door het vele likken langs de binnenkant) ga je het binnenwerk wat zien. Niet dat ze dan lek worden oid, maar het ziet er gewoon niet zo mooi meer uit. Qua gebruik hadden ze nog wel langer meegekunt.