Opstijgproblemen in binnenbak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dinniedepooh

Re: Opstijgproblemen in binnenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:21

Ik zou eerst proberen je voet in de stijgbeugel te zetten. Gaat dit goed, dan haal je je voet eruit en beloon je je paard. Dit herhaal je tot je paard met deze handeling stil blijft staan.
Op het moment dat dit goed gaat zou ik proberen de teugels goed kort te houden en dan kijken of je jezelf op kan hijsen. Zwaai niet gelijk je been over, maar blijf eerst hangen totdat je paard staat (mocht ze onverwachts "heet" worden, kun jij er sneller afspringen). Door je teugels goed kort te houden kun je je paard om je heen trekken als het ware, waardoor het paard geen vaart kan maken. Ik hoop dat het je gaat lukken. Welke methode je ook probeert, ik denk dat het altijd het belangrijkst is om consequent te blijven.
Succes.

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:11

heeft ze ooit een ongeluk gehad in die bak ofzo?
je kan voordat je erop gaat eerst even een paar rondje met der aan de hand lopen zodat ze gerust word.
en daarna langzaam erop gaan.
zoals dinniedepooh als zei.

xxx

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 15:24

Nee ze heeft nooit een ongeluk in de bak gehad... Moet sowieso eerst rondjes lopen in de bak, want anders is er helemaal geen beginnen aan. Na een paar rondjes kalmeert ze een beetje en kan ik enigszins normaal opstappen. Nadat ik eerst heb lopen ploeteren met de beugels en singel :p

carmen123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:15

Vraag aan iemand of die jou wil helpen willen ze vast wel

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 21:21

ik doe het precies als Daks

mijn pony loopt ook erg graag
en als zij een pas naar voren gaat zet ze die ook terug naar achter.
als ze niet naar achter wil hou ik net zo lang vol tot ze die stap zet.

Rooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 19:14

Je kunt het paard in een hoek van de bak zetten, met zijn hoofd in de hoek bedoel ik, zodat het moeilijker voor hem wordt. Dan pak de de teugels strak, maar je binnenteugel nog net iets strakker. Als je paard dan gaat draaien draait hij tenminste om je heen.

Ik hoop dat het werkt, want zo te lezen heb je al heel wat geprobeerd!!