Ik oefen nu afwisselend met zadel en longeersingel elke keer heel rustig en los aansingelen rustig als ze ontspant een gaatje strakker dit gaat al een stuk beter
Sassol
Geplaatst: 01-02-10 13:46
Niet vergeten te belonen als ze ontspant. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat de ontspanning beloond wordt met een strakkere singel.
Ja sassol dat doe ik inderdaad nadeel hiervan is weer dat ze gaat schrapen van krijg ik wat? Nu probeer ik belonen met kriebelen vindt ze ook erg lekker
Sassol
Geplaatst: 01-02-10 18:20
Ohja, ik beloon mijn paard nooit met snoepjes. Altijd met kriebelen:)
Het klinkt heel stom, maar ik geef m'n paard altijd een peesbeschermer! Daar bijt hij op Dan heeft hij een beetje afleiding!
charon99
Geplaatst: 03-02-10 16:19
Dat is wel wat minder ... misschien is ze bang geworden ? Veel sucses nog verder !
Tario
Geplaatst: 04-02-10 19:52
Ja,
Oplossing volgens mij: wat niet werkt bij alle paarden:
Aansingelen, aansingelen en dat wel 10x per dag! Net zolang tot ze het opgeeft!
Noesie
Geplaatst: 04-02-10 19:59
Mijn paardje had ook op een gegeven moment een hekel aan aansingelen. Vooral het moment dat de singel onder haar buik door moest. Deed hem ook altijd heel losjes vast maar dat maakte het niet minder. Voortdurend schrapen, aan een zo lang mogelijk touw gaan staan, naar je hand schrapen als je de singel wilde pakken...
Ik heb toen heel lang hulp gehad bij aansingelen. Vroeg telkens aan iemand die in de buurt was of ze even bij haar hoofd wilden gaan staan en lekker op haar hals wilden kriebelen ofzo. Dan had ze afleiding en kon ik rustig de singel losjes vast maken. Dan kreeg ze een snoepje. Ze is er niet van gaan bedelen. Dit is ook het enige moment dat ze een snoepje krijgt, anders geef ik nooit snoepjes, alleen in de voerbak lekkere peentjes enzo..
Nu kan ik haar weer gewoon alleen aansingelen. Het snoepje als de singel vast zit geef ik nog steeds en dit bevalt mij erg goed. Ze is nu niet meer vervelend en staat gewoon rustig.
Ik hoop dat je het probleem bij jou paard ook op kunt lossen! Is erg vervelend als het zo moeilijk gaat! Ik ben blij dat het bij mij op deze manier gelukt is!