Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mayflower_ schreef:Nou ik zou het beestje nog geen hoofdstel om doen.. Het is nog maar 2! Gewoon wandelen met halster en eventueel als hij heel erg druk is een hengstenketting meenemen of een zweepje.

shereen1999 schreef:Mayflower_ schreef:Nou ik zou het beestje nog geen hoofdstel om doen.. Het is nog maar 2! Gewoon wandelen met halster en eventueel als hij heel erg druk is een hengstenketting meenemen of een zweepje.
Inderdaad
Na een paar keer weten ze de hengsten ketting, en dan hoef je hem daarna niet meer tegebruiken alleeen maar mee te hebben.
Je slaat er niet mee, en gebruikt hem niet om pijn te doen op een andere manier, maar je kan hem zo monteren dat je meer druk kunt zetten on de kin en neus door een "strop werking". Henkjan schreef:Waarom wil je per sé gaan wandelen over de weg met een 2 jarige? Een keer vastzetten en de hoeven oppakken is genoeg. Als ze het lopen kennen vergeten ze het echt niet meer hoor...

dus dan staat ie alleen in t land. kan ook wel hoor. maar de vraag is hoe ts het best met dat dier kán wandelen. niet óf ze ermee moet wandelen
. dus weet niet of je daar adviezen voor hebt
no offense hoor, maar als zij lekker met dat shetje aan de gang wil, laat dat dan

Henkjan schreef:Waarom wil je per sé gaan wandelen over de weg met een 2 jarige? Een keer vastzetten en de hoeven oppakken is genoeg. Als ze het lopen kennen vergeten ze het echt niet meer hoor...
Maareh, gewoon op een halster hoor!
annttje1 schreef:Je paard is nog erg jong ik zou geen hoofdstel indoen.
Met halster en evt een hengsten ketting op die goeie manier bevestigen.

xmichxrocky schreef:ik zag laast een filmpje van een 2 jarige shet die met zijn baasje buiten liep.
maar die sleurde haar wel mooi mee de grond over.
ik zou hem dus langzamerhand laten wennen aan het bit en hoofdstel.
en als dat goed gaat na een tijdje pas de weg opgaan
xxx
Maar, ik hoef nauwelijks tot geen kracht te gebruiken, hij weet heel goed hoe het hoort... Inderdaad een kwestie van ho is ho

xmichxrocky schreef:ik zag laast een filmpje van een 2 jarige shet die met zijn baasje buiten liep.
maar die sleurde haar wel mooi mee de grond over.
ik zou hem dus langzamerhand laten wennen aan het bit en hoofdstel.
en als dat goed gaat na een tijdje pas de weg opgaan
xxx