SPOED, paard wil niet meer door staldeur lopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: SPOED, paard wil niet meer door staldeur lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 01:19

nou, ze is gewoon bang voor veranderende ondergronden :') nooit door hoofd gestoten hoor.

Maar 't verhaal wordt eigenlijk nog erger.... ze was namelijk wel in de stal, maar stond in 't gedeelte dat ik al leeggeschept had en moest ze dus van de uitgeschepte kant naar de niet uitgeschepte kant en daar lag dus ook een soort 'rand' want daar lag nog een laag mest. Durfde ze OOK niet op! want daar kwam m'n vader vandaag achter! Dat gekke beest heeft de hele nacht dus op dat uitgegraven stukje gestaan :oo (wat best groot is hoor) en m'n vader heeft haar vanmiddag met pijn en moeite weer 'op' de mest gekregen waarnaar ze een sprint maakte naar de waterbak.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:30

waarom vul je het niet gewoon weer op met stro, of snap ik je verhaal niet goed? ;)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 22:33

Logisch dat paarden bang zijn voor veranderende ondergronden. Zo moesten ze 'vroegah' voelen of iets veilig was. Als het glad is of moerassig horen ze ook gelijk te reageren.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 00:45

heb ik ook al een stukje gedaan, maakt niet uit :+

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 10:45

Gewoon vragen mee te komen aan een licht en los ontspannen touw, het moment dat ze gaat tegentrekken, vraag je met een zachte druk om toch de goede richting uit te komen en je dus te volgen, hou die druk kicht en zeker ook konstant aan, dus niet toegeven, doet hij een stapje achteruit dan stap je gewoon mee maar je blijft die druk dus aanhouden. Het moment dat je ziet dat je paardje nog maar denkt in de richting die je wil dat hij komt, op dat moment moet je die druk er dus totaal aflaten, dus touw helemaal toegeven, even wachten en opnieuw vragen om mee te komen met zachte druk.
Dit kan wel even duren hoor maar het werkt wel , en ieder paard zal uiteindelijk leren zo je te volgen

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 11:02

Grappig om te zien hoe weinig mensen een topic door lezen :))
Gelukkig is alles allang goed gekomen ;)

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:39

Fijn dat het gelukt is! Ik heb ook een keer zoiets meegemaakt,een paard wou niet door een deur naar buiten. Ik heb de muren eerst even schoongemaakt met water em toen een beetje appelsap ( xD ) erop gesmeerd. Toen kwam ze wel naar buiten,en ik heb haar daarna beloond met een lekkere poetsbeurt! (Heb naderhand natuurlijk ook weer de appelsap van de muren afgewassen ;) )

douglas12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:34

mm raar dat die dat niet meer wilt, misschien kan iemand je helpen met een emmertjebiks??