Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Wel vervelend dat ze het echt een met een zweepje doen, maar ik denk dat jullie pony's al gauw doorkrijgen dat als er iemand met paard aankomt dat ze dan gewoon gewoon even een stap achteruit moeten zetten. jes_sira schreef:Slaan is hierin geen optie!!!!!!!!!!!!!!
Als ik er achter zou komen dat mijn pony geslagen wordt door andere mensen denk ik dat ze toch wel een mega!! probleem hebben. Met mij wel te verstaan!! Je hebt met je poten van een andermans paard af te blijven!
jes_sira schreef:Je hebt zelfs idioten die het irritant vinden dat een paard herrie maakt om aandacht te vragen met een sweep de stal in lopen te zwaaien en slaan. Ik ken een verhaal dat hierdoor een paard zijn oog is kwijtgeraakt! De banketstaaf is gewoon weggegaan en de eigenaar trof de volgende dag een paard met zwaar beschadigd ook. Alleen maar voor het slaan met voorhoef tegen de deur voor aandacht!
Is irritant, maar zoek naar een correcte oplossing. Schijnt erg lastig te zijn.
De eigenaar is wel verantwoordelijk voor ondeugdelijk gedrag van het paard en diegene dient ook een oplossing te vinden voor problemen als dit.
MAAR andere mensen hoeven niet te wagen mijn pony of andere die niet van zichzelf zijn verrot te slaan omdat zij iets irritant of vervelend vinden.
Alves schreef:Ben het met de voorafgaande berichten totaal niet eens!
Wat een onzin...
Ik zou zeggen mensen, loop naar het paard toe, pak hem bij zijn neus beet en zeg foei!
Als jou paard alsnog wordt gebeten (een wond heeft), in je nek springt van schrik (jij je benen breekt), je paard zich blesseert, een rare gewoonte hieraan over houdt, of dat het bijtende paard misschien verkeerd richt en je wang eruit bijt... Veel plezier, neem de risico's voor andermans paard zou ik zeggen!
Gewoon ergens anders huisvesten, of in een gesloten stal zetten die handel!
En natuurlijk niet 24/7 in stal zetten, want daarvan krijg je al die ongein.
jes_sira schreef:Niemand heeft het recht om een andermans dier te gaan rammen!
jes_sira schreef:Ook niet als ie jouw paard bijt. Als je een dagje de paarden bekijkt in het land, kun je wel blijven rammen omdat het ene paard die van jouw trapt of bijt. Paardentaal he.
jes_sira schreef:En in een stal horen paarden niet 24/7. Daarvan krijgen paarden ook kuren door verveling e.d.
Onze paarden komen overigens alleen 's avonds op stal...jes_sira schreef:Het slaan zal het gedrag van het paard ook echt niet verbeteren. En iedereen doet het weer net effe anders en verwacht wat anders van het paard.
Nogmaals, de enige oplossing is een ander stal, geen stal of geen open deur!.
Gelukkig is hij er ook eentje die zegt: Als ie bijt, dan corrigeer hem maar...!jes_sira schreef:En ja, degene die mijn schatje (die ook niet de makkelijkste is door haar verleden waarin ze mishandeld is) onterecht of op een oneerlijke manier zou behandelen zal daar de consuqentie van ondervinden.
jes_sira schreef:Nogmaals, ik snap dat dit echt niet leuk is maar er zal tal van opties om dit probleem op te lossen zonder rammen, slaan, schoppen en ga zo maar door.
jes_sira schreef:En ja, degene die mijn schatje (die ook niet de makkelijkste is door haar verleden waarin ze mishandeld is) onterecht of op een oneerlijke manier zou behandelen zal daar de consuqentie van ondervinden.
Urielle schreef:jes_sira schreef:En ja, degene die mijn schatje (die ook niet de makkelijkste is door haar verleden waarin ze mishandeld is) onterecht of op een oneerlijke manier zou behandelen zal daar de consuqentie van ondervinden.
Niks onterechts aan, paard valt mijn paard aan en daar krijgt ie dus een sanctie voor.
IK heb geen zin in een paard wat niet eens meer langs andere paarden te leiden/rijden is, omdat JIJ je paard niet op kan voeden of veilig achter slot en grendel houden...
Urielle schreef:jes_sira schreef:En ja, degene die mijn schatje (die ook niet de makkelijkste is door haar verleden waarin ze mishandeld is) onterecht of op een oneerlijke manier zou behandelen zal daar de consuqentie van ondervinden.
Niks onterechts aan, paard valt mijn paard aan en daar krijgt ie dus een sanctie voor.
IK heb geen zin in een paard wat niet eens meer langs andere paarden te leiden/rijden is, omdat JIJ je paard niet op kan voeden of veilig achter slot en grendel houden...
. 
wel een beetje raar of niet?(ik beschuldig helemaal nieman, maar voor in het algemeen, ik zie het ook bij mensen bij mij op de manege)
Citaat:Niemand heeft het recht om een andermans dier te gaan rammen!