hij heeft een eigen wil

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: hij heeft een eigen wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 00:31

Ik krijg ook het idee dat het over-enthousiasme is, en dat jij dus nog niet kundig genoeg bent dat enthousiasme om te zetten in het correct aanrijden op de hindernis.

Ik zou zeker geen crosstrainingen gaan doen als je je paard niet op een normaal tempo op een hindernis aan kan laten rijden. Eerst gewoon met een enkele normale hindernis, eventueel een parcourtje met normale hindernissen en dat met goede begeleiding. Springtraining is iets heel anders dan dressuurtraining, zoek dus een goede springinstructeur die je tips kan geven, dat loont echt zoveel.

Als mischien schrale troost: Ik kreeg een paard zonder instructie ook niet normaal over een hindernis heen, dan vliegen ze er ook opaf alsof de duvel ze op de hielen zit. Pas na het intensief volgen van springlessen kan ik nu een enkel hindernisje nemen zonder gerace en gecross, kan ik nu in draf aanrijden op een hindernis en het moment van aangalopperen bepalen. Niets om je voor te schamen dus.

xxberdienxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 16:54

over een gewone hindernis gaat het juist heel normaal. hij houd de zelfde snelheid en gaat er niet harder op af lopen.
maar met de cros hindernissen doet hij dat wel. ik kan hem ook wel rustiger laten geloperen alleen, weigert hij dan meestal om te springen.