Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mayflower_ schreef:Helpt een tik op het schouder wel?
janouk schreef:Veel heeft te maken met je eigen lichaamshouding en jullie samenwerking. Neem les in grondwerk/freestyle en leer een andere lichaamshouding aan en wees meer overtuigend richting je paard.
JaneJansen schreef:Staat hij daarna weer 24/7 op stal? Mss schuilt hier het probleem?
) toch ook wel minimaal 3 uur uit de stal te hebben. Helaas hebben we op stal geen paddock waar hij onbeperkt in kan, dus ik ben op het moment wat gebonden aan hoe het weer is of hij op de wei kan of niet.. Hij doet het overigens dus niet alleen op de terugweg naar stal. Als hij uit de stal gehaald wordt heeft hij ook (en het is meestal op bepaalde vaste plekken) het probleem dat hij gaat stilstaan. Verder doet hij het ook als er eten in de stal ligt, dan krijg je hem echt met geen mogelijkheid weg..
Junia schreef:Kennelijk krijg je hem toch iedere keer weer zo ver dat hij op stal komt (of staat hij nu nog steeds ergens op straat te wachten? :p). Wat geeft dan voor hem de doorslag om uiteindelijk toch weer te gaan lopen?
Het links/rechts trucje (ik ga naast hem staan en trek hem mee naar links of naar rechts, doet hij een stap, gelijk naar voren lopen) werkt zeer goed, maar ja dat is niet echt een blijvende oplossing voor dit probleem.. Hij moet gewoon meelopen en niet stil gaan staan als hij daar zelf zin in heeft.. Maar goed, morgen even wat actiever bezig met het grondwerk en wie weet heb ik straks een modelpaardje op stal staan