blue_kim schreef:over dat aansingelen, weet je zeker dat het zadel helemaal goed ligt? dit kan een oorzaak zijn.
ook zou het kunnen dat er inderdaad vaak ruw aangesingelt is. kinderen zijn vaak van het in 1 keer strak trekken van de singel, en dit is niet echt prettig voor het paard. dus als je zeker weet dat het zadel goed past, zou ik een gaan kijken hoe ze reageert als je heel rustig aan singelt. eerst op het eerste gaatje, even laten rusten dan het tweede gaatje etc etc.
en het knuffellen als ze in stal staat zou ik gewoon laten. die van mij vind het ook niet prettig, het is haar plekje en zodra ze daarin staat laat ik haar met rust, haar domein, verder kan ik overal met dr knuffellen maar dit is haar rust puntje.
en drie weken is ook nog kort, ze zal ook moeten wennen aan de omgeving, de stal, de rust die er nu is doordat de kinderen weg zijn, of juist de drukte mocht ze in een stal staan waar iedereen langs loopt?
zou haar gewoon lekker met rust laten in stal en lekker ergens buiten op de poetsplaats knuffellen en poetsen, dat schrapen zou ik wel consequent in zijn door te laten merken dat dat niet mag, anders heb je nog kans dat het een hele nare gewoonte gaat worden.
ja maar de eerste keer toen ik het zadel erop legde, begon ze al te draaien terwijl de singel niet eens onder der buik door was..
dus ik denk dat het daar niet aan ligt.