Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lindsey schreef:Ik laat het paard met zijn hoofd ter hoogte van mijn schouder meelopen. Niet helemaal achter mij want dan kan ik niet meer zien wat hij doet. Maar ook niet helemaal naast mij want als een paard dan opeens naar voren schiet hou je er niets meer aan. Paard wat eenmaal voor je uit loopt hou je bijna niet meer tegen.
Overigens over dat paard in je nek. Lijkt mij nu net de reden waarom de naturals hun paard niet recht achter zich aan laten lopen maar schuin. Zodat als hij schrikt alsnog langs hen rent ipv in de nek zit.
) als jij echt de leider van je paard bent dan zal die niet zomaar weg gaan sprinten (tenzij hij natuurlijk echt op hol slaat). Mijn paard gaat er niet vandoor als hij schrikt
want dan moet hij het alleen gaan klaren. Hij laat wel duidelijk zien dat hij schrik heeft: staart erop, groot maken en snuiven maar! En ook al pakt hij een sprint, hij zal altijd rond mij blijven cirkelen, zonder spanning op het touw. Maar naar het schijnt is dat een Arab-eigen trekje.
)
. Toen ik haar net had was ze zo dat ze meteen ging rennen dus dit vind ik al een hele vooruitgang. 
) zal zij naar voor schieten, en als zij dan al schuinachter me loopt kan ze dus niet recht op me lopen. Terwijl mijn oudste merrie altijd naast of voor me loopt, als zij al eens verschiet heb ik vaker een blauw oog dan me lief is!
magic_lover schreef:En dan kun je wel komen met ja als het paard daar loopt en jij loopt voor hem ben jij de 'leider' en weet ik wat voor dingen nog meer, maar voor mij blijft een paard nog altijd een vluchtdier, en bij een schrikreactie denkt ie echt niet meer om dat mensje op 2 benen voor hem...
.