Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Janneke1979 schreef:Mijn vader heeft een hengst van 8 jaar gered van de slacht.. het arme beest is vreselijk dominant tegen alles en iedereen.
Wat is de juiste manier van behandelen??
sjeik schreef:Ik dus eigenlijk niet Palouse, omdat hij al in de wachtkamer van de slager stond als het ware. En een goed paard gaat niet voor niks naar de slacht.
Ik ben stiekem wel benieuwd wat voor een paard dit is kwa ras of type.
sjeik schreef:Ik dus eigenlijk niet Palouse, omdat hij al in de wachtkamer van de slager stond als het ware. En een goed paard gaat niet voor niks naar de slacht.
maverick schreef:sjeik schreef:Ik dus eigenlijk niet Palouse, omdat hij al in de wachtkamer van de slager stond als het ware. En een goed paard gaat niet voor niks naar de slacht.
Ik denk best wel een goed een paard. Anders was hij met dit extreme gedrag nooit geen 8 jaar oud geworden.
Cassidy schreef:Nee Maverick, op het moment is het ivm met de crisis helaas zo dat er veel "minder makkelijke paarden" bij de slager belanden. Omdat een castratie teveel kost of teveel risico's met zich meebrengt. Er belanden legio gezonde dieren bij de slacht omdat het teveel moeite kost om ze te verkopen. Of omdat er - gezien de crisis - toch geen koper voor komt. Veel eigenaren zijn door de crisis in financiele problemen gekomen, en moeten snel van hun dieren af. Waarom zou iemand een paard met een probleem kopen als er legio paarden zonder problemen te koop zijn?
Palouse schreef:Maar wanneer bepaal je nou wanneer hij echt te dominant is en dus maar dood moet, of het opgelost kan worden door te castreren...
maverick schreef:Misschien wel, misschien niet. Slacht brengt €350,- dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
En omdat het crisis is geweest gaan er hier in NL echt niet meer paarden naar de slacht.Heel veel mensen hebben er niet eens iets van gemerkt.
sjeik schreef:Je word momenteel doodgegooid met werkelijk waar goeie paarden voor spotprijzen, dat is waar.
Ik heb zelf ondervonden met meerdere paarden dat je dat stuk dominantie er al niet meer uitkrijgt, als ze worden gehakkie takt na hun derde. En dan is het maar net wat voor karakter er verder in zit.
Idd Palouse. Veiligheid voor alles. Helaas spreek ik uit ervaring.
Cassidy schreef:maverick schreef:Misschien wel, misschien niet. Slacht brengt €350,- dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
En omdat het crisis is geweest gaan er hier in NL echt niet meer paarden naar de slacht.Heel veel mensen hebben er niet eens iets van gemerkt.
Onder welke steen heb jij de afgelopen tijd gezeten? De crisis is in Nederland wel degelijke voelbaar. De paardenhandel ligt op een oor...
Palouse schreef:Ik denk dat we niet veel verder komen zonder te weten waarom het paard überhaupt bij de slager stond en waarin het zich uit dat het paard 'extreem dominant' is. Ik denk dat niemand hier zomaar even kan bepalen wat er met dit paard kan gebeuren. Behalve dat het sowieso gecastreerd moet worden, daar heb ik me zojuist van laten overtuigen
wendy_paard schreef:je kan makkelijk nagaan of hij idd weg is gebracht naar de slacht vanwege zijn karakter, zitten er goede papieren bij?
zit er veel vermogen in?
etc etc, wat handelaaren dus echt niet doen is een paard met veel vermogen naar de slacht brengen omdat ze niet meewerken, dan gaat hij gewoon van handelaar naar handelaarsvriend tot iemand hem kan breken.