Aanleren hoofd naar beneden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 21:58

Nona_Kuda schreef:
Hai,

bedankt voor je reaktie(wederom ).

En kan me arm een beetje optillen, maar niet ver.
Heb een verlamming in mijn gehele arm.
Zenuw is bij mijn geboorte kapot getrokken door de arts.

En de sneeuw wordt steeds meer hier!!!

Groetjes

:\ ....wat een lompe arts.

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:22

slokkie schreef:
Het al eens in spiegelbeeld geprobeerd?
Halster/ hoofdstel in de andere hand?

Sorry ik snap het even niet meer :o .

Grtjes

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 22:22

RightOn schreef:
Nona_Kuda schreef:
Hai,

bedankt voor je reaktie(wederom ).

En kan me arm een beetje optillen, maar niet ver.
Heb een verlamming in mijn gehele arm.
Zenuw is bij mijn geboorte kapot getrokken door de arts.

En de sneeuw wordt steeds meer hier!!!

Groetjes

:\ ....wat een lompe arts.

Brrrr ja zeg dat wel }> Kan m wel weet ik niet wat nu nog.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 22:55

Nona_Kuda schreef:
slokkie schreef:
Het al eens in spiegelbeeld geprobeerd?
Halster/ hoofdstel in de andere hand?

Sorry ik snap het even niet meer :o .

Grtjes

Euuh, normaal sta je links voor met je rug naar het paard en leidt je het hoofd met rechts naar beneden.
Bit aanbieden met links, met rechts kopstuk over de oren.
Nu sta je rechts voor met je rug naar het paard en leidt je het hoofd met links naar beneden.
Bit aanbieden met rechts, met links kopstuk over de oren.
(:)

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 23:24

Hai slokkie,

Uhm mijn rechter arm is verlamd.
Dus kan weinig met rechts. Mijn vorige pony kwam gewoon zelf naar het bit toe. Ik heb het probleem nooit eerder gehad.

Dus de handeling spiegellen is geen optie ;( .

Wel een goed idee idd.

Groetjes

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 00:54

Oeps, een volledige verlamming ha'k niet uit je post gehaald.

Ander idee, grondwerk in de bak.
Hou je hand steeds een stukje lager en zorg dat ze je dieper volgt, desnoods met een snoepje in het begin.
Dat kan een tijdje duren.

Een andere die ik ergens gelezen heb maakt gebruik van de nieuwsgierigheid van het paard.
Laat het paard ruiken aan het halster en neem het dan weg.
Loop er zichtbaar mee rond bij borstelen, alsof het bij jou hoort.
In de bak bij loslaten of longeren in het midden leggen en het paard er zoveel mogelijk van weg houden.
Volgens het boek helpt het bij weigerachtige of angstige paarden.
Zowel hoofdstel als zadel.
Heb het alleen nog nooit zelf kunnen uitproberen.

Vraag, heb je nog wel een knijp functie in de hand?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 10:00

Probeer is een snoepje laagte houden en als ze laag komt beloon je haar uitgebreid
zo leert ze dat het leuk is hOofd laag te hebben
langzaam , kUn je dan het hoofdstel gaan omdoen en dan weer uitgebreid belonen.

Of :

Als je het hOofdstel wilt omdoen en ze gaat omhoog .
Blijf je gewoon staan
Ze houd (meestal) niet lang haar hoofd hoog .
dan doe je -als ze laag komt- uitgebreid belonen en hoofdstel om
Sommige houden hoofd wel lang omhoog dan zou ik voor optie 1 gaan :)

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 10:49

slokkie schreef:
Oeps, een volledige verlamming ha'k niet uit je post gehaald.

Ander idee, grondwerk in de bak.
Hou je hand steeds een stukje lager en zorg dat ze je dieper volgt, desnoods met een snoepje in het begin.
Dat kan een tijdje duren.

Een andere die ik ergens gelezen heb maakt gebruik van de nieuwsgierigheid van het paard.
Laat het paard ruiken aan het halster en neem het dan weg.
Loop er zichtbaar mee rond bij borstelen, alsof het bij jou hoort.
In de bak bij loslaten of longeren in het midden leggen en het paard er zoveel mogelijk van weg houden.
Volgens het boek helpt het bij weigerachtige of angstige paarden.
Zowel hoofdstel als zadel.
Heb het alleen nog nooit zelf kunnen uitproberen.

Vraag, heb je nog wel een knijp functie in de hand?

Goedemorgen Slokkie,

bedankt voor je tip.

Zal het een keer uitproberen.
Heb er zelf nog nooit van gehoord.

En ja ik heb wel wat knijpfunctie in mijn hand ,aar niet optimaal. Met rijden bijv. sla ik de teugel on me hand.

grtjes

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 10:50

xTinkertje schreef:
Probeer is een snoepje laagte houden en als ze laag komt beloon je haar uitgebreid
zo leert ze dat het leuk is hOofd laag te hebben
langzaam , kUn je dan het hoofdstel gaan omdoen en dan weer uitgebreid belonen.

Of :

Als je het hOofdstel wilt omdoen en ze gaat omhoog .
Blijf je gewoon staan
Ze houd (meestal) niet lang haar hoofd hoog .
dan doe je -als ze laag komt- uitgebreid belonen en hoofdstel om
Sommige houden hoofd wel lang omhoog dan zou ik voor optie 1 gaan :)

Ik denk dat de eerste idd beter zou gaan.

Dank je wel voor je reaktie!

Grtjes

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 13:51

N-H is inderdaad wel vrij dichbij, maar qua weer scheelt het vaak best wel veel, n-h is echt net zo'n provincie waar alles altijd net even minder is dan in de rest van nl. En in friesland is het dus ook vaak weer net even kouder/warmer/natter dan in nh. Dus er is wel een beetje sneeuw (heeft vanochtend gelukkig weer gesneeuwd), maar dat is gewoon niet te vergelijken met wat er in de rest van het land valt. Er ligt hier dus ook geen pak sneeuw, maar een klein laagje. Nu ben ik al lang al blij dat er iets ligt, maar zou het zo leuk vinden als er een keer zo'n dik pak sneeuw ligt, zoals in het zuiden van nl ofzo :D.

*edit* zie op het nieuws ook dat er zware sneeuwval is en een weeralarm is afgegeven, dat is hier dus echt niet noodzakelijk, de wegen zijn hier nog gewoon heel goed begaanbaar en het heeft alleen vanochtend een beetje gesneeuwd.

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 14:24

hyppolyte schreef:
N-H is inderdaad wel vrij dichbij, maar qua weer scheelt het vaak best wel veel, n-h is echt net zo'n provincie waar alles altijd net even minder is dan in de rest van nl. En in friesland is het dus ook vaak weer net even kouder/warmer/natter dan in nh. Dus er is wel een beetje sneeuw (heeft vanochtend gelukkig weer gesneeuwd), maar dat is gewoon niet te vergelijken met wat er in de rest van het land valt. Er ligt hier dus ook geen pak sneeuw, maar een klein laagje. Nu ben ik al lang al blij dat er iets ligt, maar zou het zo leuk vinden als er een keer zo'n dik pak sneeuw ligt, zoals in het zuiden van nl ofzo :D.

*edit* zie op het nieuws ook dat er zware sneeuwval is en een weeralarm is afgegeven, dat is hier dus echt niet noodzakelijk, de wegen zijn hier nog gewoon heel goed begaanbaar en het heeft alleen vanochtend een beetje gesneeuwd.

Nou ik wil best met je ruilen, want hier is dus eeeenorme sneeuwval, en we kunnen niks:'(.

Wegen hier in de omgeven zijn niet bestrooid, en er rijden ook geen bussen:(.

Er stilletjes dus.
Grtjes

hyppolyte

Re: Aanleren hoofd naar beneden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 14:48

Volgens internet zou hier ook hevige sneeuwval zijn, maar ik heb er niks van gemerkt, zal wel meer richting amsterdam zijn. Ik wil best met je ruilen hoor, lekker een dag in de sneeuw klieren. Heb net mijn kat even kennis laten maken met de sneeuw, vond ie wel erg leuk en gek :D.

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 15:09

hyppolyte schreef:
Volgens internet zou hier ook hevige sneeuwval zijn, maar ik heb er niks van gemerkt, zal wel meer richting amsterdam zijn. Ik wil best met je ruilen hoor, lekker een dag in de sneeuw klieren. Heb net mijn kat even kennis laten maken met de sneeuw, vond ie wel erg leuk en gek :D.

Hihihi, wat lief!!

Wij hebben 2 binnenpoesjes en durf ze echt niet nr buiten te doen :o .

En ruilen, GRAAG!! Vond het de eerste dagen ook erg leuk, ma das er nu vanaf.

En de hond, hahaah, jaaa die vind het machtig, heeft geen oog meer vr baasje en vrouwtje:p.

Afbeelding

Afbeelding

En dit was vd week al:

Afbeelding
Zie es hoever mijn laarsen in de sneeuw staan }:0 !

daynici

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:36

ik had er vorig jaar ook erg veel last van dat mn paard zijn hoofd omhoog gooide bij het bit in doen, toen heb ik een tijdje appelstroop aan het bit gesmeert, en geloof me maar als ik het hoofdstel alleen nog maar vasthield was het al happen naar het bid :~ ,ik heb dit ongeveer 2 maanden gedaan en sindsdien nergens meer last van :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 15:48

Je zou je paard kunnen leren om te wijken voor druk, en zijn hoofd omlaag te brengen als je je hand achter zijn oren legt. Verder zul je toch even moeten nagaan of er een probleem met de tanden is (en als dit zo is dit laten verhelpen), en als je tegelijkertijd een snoepje in je hand houdt als je het bit in wilt doen beloon je hem ook voor het aannemen van het bit.

Hoe kun je leren dat het paard zijn hoofd naar beneden doet? In het kort: hou met twee vingers druk op een plekje op het hoofd, precies tussen de oren, laat de druk acuut varen als het paard ook maar de neiging heeft om te zakken met zijn hoofd. Gaandeweg heb je steeds minder druk nodig. Waak ervoor om het hoofd naar beneden te willen duwen. Hou druk, constante druk, tot het paard nageeft.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:03

Wow wat een sneeuw zeg bij jou!!! bij mij ziet het wel wit, maar ik zak nog niet eens weg tot mijn schoenzool! OOh, dat wil ik ook!!!

Verder lijkt die appelstroop tip me een hele goeie, ik twijfel er niet aan dat dat werkt, maar die tip van cassidy heb je op de langere termijn waarschijnlijk meer aan, maar die zal voor jou wel erg lastig zijn om aan te leren met je arm.

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:44

daynici schreef:
ik had er vorig jaar ook erg veel last van dat mn paard zijn hoofd omhoog gooide bij het bit in doen, toen heb ik een tijdje appelstroop aan het bit gesmeert, en geloof me maar als ik het hoofdstel alleen nog maar vasthield was het al happen naar het bid :~ ,ik heb dit ongeveer 2 maanden gedaan en sindsdien nergens meer last van :D

Leuk idee!! Maar is dat wel goed voor het gebit?

grtjes

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:45

Cassidy schreef:
Je zou je paard kunnen leren om te wijken voor druk, en zijn hoofd omlaag te brengen als je je hand achter zijn oren legt. Verder zul je toch even moeten nagaan of er een probleem met de tanden is (en als dit zo is dit laten verhelpen), en als je tegelijkertijd een snoepje in je hand houdt als je het bit in wilt doen beloon je hem ook voor het aannemen van het bit.

Hoe kun je leren dat het paard zijn hoofd naar beneden doet? In het kort: hou met twee vingers druk op een plekje op het hoofd, precies tussen de oren, laat de druk acuut varen als het paard ook maar de neiging heeft om te zakken met zijn hoofd. Gaandeweg heb je steeds minder druk nodig. Waak ervoor om het hoofd naar beneden te willen duwen. Hou druk, constante druk, tot het paard nageeft.

Dank je wel voor de goeie uitleg.

Ik ga dit van de weewk zeker eens onderzoeken.

Grtjes

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:49

hyppolyte schreef:
Wow wat een sneeuw zeg bij jou!!! bij mij ziet het wel wit, maar ik zak nog niet eens weg tot mijn schoenzool! OOh, dat wil ik ook!!!

Verder lijkt die appelstroop tip me een hele goeie, ik twijfel er niet aan dat dat werkt, maar die tip van cassidy heb je op de langere termijn waarschijnlijk meer aan, maar die zal voor jou wel erg lastig zijn om aan te leren met je arm.

Haai,

hahaha, zullen we dagje ruilen :D !!
Ben het echt zat me voeten zijn STEENkoud!!

En idd de appelstroop gaat vast en zeker werken, maar is dat niet slecht?

En die van Cassidy wil ik wel erg graag uitproberen met n vriendin van mij samen!!

Slaap lekker!!! En tot morgen

KarminaP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 13:55

inderdaad, appelstroop of honing helpen heel goed. We hebben dat probleem met 4 paarden gehad. Nu nemen ze bit zonder probleem, helaas alleen als er wat honing op is. :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:23

Als je dat nou jaaaarenlang zou doen dan zal het wel slecht voor het gebit zijn, maar als je het voor een korte periode doet dan zal dat toch echt geen problemen opleveren lijkt me. Ze krijgen toch ook wel eens appels, die zijn schadelijker voor gebitten (zuur).

Nona_Kuda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 21:29

hyppolyte schreef:
Als je dat nou jaaaarenlang zou doen dan zal het wel slecht voor het gebit zijn, maar als je het voor een korte periode doet dan zal dat toch echt geen problemen opleveren lijkt me. Ze krijgen toch ook wel eens appels, die zijn schadelijker voor gebitten (zuur).

Ok, ik dacht dat appelstroop veeeel suiker aan toegevoegd was :o .

Haahahah, maar dan heb ik weer wat geleerd ;) .

Bijna kerst heh, jeujjj!!!

Grtjes

angelzambezi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:36

hooi,,

mijn lesintructuur rijd paarden en rijd ze naar het z, hij begind altijd met longeren met hulp teugel..\als hij er dan opzit een paar weken later gaat hij eerst rijden zonder er aftevallen maar dat is bij jou nie van toepassing dan gaat hij hem aan de tuegel vragen buiten hand strak en binnen hand spelen.. en als hij dan beneden is ben jij rustig met je hand!!

veel succes!!