Problemen met een veulen:S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maikebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:19

hee, ik heb geen flauw idee of het werkt, maar misschien kun je dingen in haar wei/stal leggen die naar mens ruiken, dat ze aan de geur went?

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:22

Ik denk dat je het beste lekker bij d'r kunt zijn maar nog ff kunt wachten met lichamelijk contact :j
Ga in de wei zitten, praat met haar/hun en probeer steeds ietjes dichterbij te komen,
of misschien komt zij al wel! Mijn Shetveulen (nu al ouder hoor) was in 't begin ook wat schichtig, maar toen ik het bovenstaande
heb gedaan en vooral véél geduld had kwam 't allemaal goed :)

Citaat:
de hoefsmid en va kunnen dit ding wel aan hoor :) maak je daar maar niet druk om :)

Geen idee wat ik híer nu weer bij moet denken :n

troi

Re: Problemen met een veulen:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:24

Ik denk dat ze bedoelt dat die zoveel ervaring hebben dat ze precies weten hoe ze zo'n veulen moeten benaderen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:26

de belangrijkste tip is veel geduld hebben,
en met brokjes naar de wei blijven gaan, dan komt dat vanzelf.

en maak haar een beetje jaloers door heerlijk met de shet te gaan knuffelen en te poetsen wat lekkers te geven, en de dartmoor een keer links laten liggen en de volgende keer wel weer brokjes geven.

dan worden ze vanzelf nieuwschierig

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:27

troi schreef:
Ik denk dat ze bedoelt dat die zoveel ervaring hebben dat ze precies weten hoe ze zo'n veulen moeten benaderen

Hmm jaa maar een bang veulen is een bang veulen en of die mensen 't nu kunnen zal 't veulen vast geen worst wezen _O-

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:37

als de mens daar maar correct op reageert en over het algemeen kan je dat wel aan beroepspaardenbehandelaren overlaten :D

Melaniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 19:16

maikebeauty schreef:
hee, ik heb geen flauw idee of het werkt, maar misschien kun je dingen in haar wei/stal leggen die naar mens ruiken, dat ze aan de geur went?

Denk niet dat dat werkt wat in no time is het opgegeten door lotje :D Die vind het waarschijlijk erg interesant..... :P

Vandaag weer geweest renske kwam naar me toe en hinekte zelfs... :D
Alleen als ik haar dus wil aaien (ik merk dat ze niet meer zo bang is) Wordt ze boos en gaat ze schudden van blijf van me af:S
Dus het is meer dat ze het niet meer erg gaat vinden dat ze geaaid wordt...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 19:17

begin je met aaien op het hoofd

dit willen paarden vaak niet dat vinden ze respectloos dus aaitje over hals en belonen en klaar.
niet meer willen, rustig aan maar dat komt wel hoor ze is nog jong

Melaniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 17:38

neee ik aai op haar hals/ schoft;)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:48

Ik zou heel rustig op een stoel in de wei gaan zitten met een bakje appels en wortels waarschijnlijk komt de shet dan wel en denkt de dartmoor oo wat is daar aan de hand ondertussen zachtjes en een laage stem blijven praten niet perse gericht op de veulen

komt ze bij je dan iets lekker geven

Blijf praten!

doe dit ong 1 a 2 weken

Probeer er dan aan een halster touw vast de houden zonder geen eenige spanning niet trekken niet strak houden gewoon relax, blijf praten ! aai der dan lekker beloon der met een aai en klopjes. als het goed gaat probeer dan te lopen in de wei en te borstelen . als dat goed gaat kun je der proberen vast te zetten maar niet te straks zodat als ze weg wil dat dat kan en dat ze niet blijft hangen!

eeen paar tips:
Blijf praten met een laage en zachte stem
Blijf zelf altijd rustig en geduldiig
heeft ze geen zin stop dan
zorg dat je de shet ook veel aandacht geeft als soort voorbeeld
niet te snel willen
mij pb hoe het gaat":P

heel veel suc6

Melaniiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 10:44

Gister heb ik voor het eerst met haar gewandeld het ging heel erg goed. Ze gaat ons ook steeds meer vertrouwen...