Paard houdt bit vast tijdens afzadelen, bij wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

streetgirl

Re: Paard houdt bit vast tijdens afzadelen, bij wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:49

hahaha!
wat een grappig gezicht :P
hij staat er wel ontspannen bij, dus lekker zo laten :D

Esther_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 12:03

haha mijn vz pony doet dat ook :P ik heb er geen moeite mee. ze blijft rustig staan en laat hem wel weer los ..

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 19:22

wat grappig, ik had eerlijk gezecht niet verwacht dat er nog best veel meer paarden zijn die t doen :D

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:21

Hier ook 1tje die dat doet. Gek genoeg alleen bij haar rijhoofdstel en niet bij haar menhoofdstel.
Bij het afzadelen houdt ze dan even het tussenstuk van het bit tussen haar voortanden vast (heb een dubbelgebroken bit), ze knarst er even op en laat hem dan vervolgens los. En dit doet ze al vanaf jongsaf aan. Problemen met het bit aannemen bij het opzadelen heeft ze absoluut niet, vaak zit ze er al naar te happen voordat ik überhaupt kans heb om het bit naar d'r mond te brengen.

Geen idee hoe ze er aan is gekomen en geen idee hoe ze er weer vanaf zou kunnen komen maar ik lig er eigenlijk niet eens zo wakker van. Ik zie het maar als een rare tik van mijn karakterpaard :+

_xmichelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:57

Dit heb ik nog nooit gezien!
Maar het is wel lach wekkend hihi _O-

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 21:44

flettie: een menhoofdstel is ook meestal niet gebroken tog? dat lijkt me ook wat minder makkelijk kouwen :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:31

Klopt maar dan nog zou ze die stang toch ook tussen d'r tanden vast kunnen houden? :D
Maar daar doet ze het dus niet bij. En ach, verder is het wel een lief paard hoor :+: :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 23:17

haha ja t zou wel kunnen ;) nou gelukkig maar :P

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:35

oh,oh....mag het niet zeggen maar menners werken zonder benen en zijn vaak grover in de mond ( stang) en met de handen.....
Dit heeft bij mijn paard heel veel tijd gekost om hem in zijn mondje ontspannen te krijgen en ik geniet er van als hij dit( ontspannen het bitje aannemen, is overigens dubbel gebroken !) laat zien....toen ik hem kreeg gooide hij zijn hoofd de lucht in en was bang voor mijn hand, als ik de teugel iets aannam pakte hij het bit vast uit angst.....ook mocht ik hem niet aan de oren komen.....was paniekerig en bang, extreme vluchtgedrag en een gespannen veer !
Ook het op de achterhand krijgen was tijdrovend.....
Helaas gaat het met veel paarden moeilijker als ze te grof in de mond zijn gepakt en niet goed dressuurmatig werden getraind voor de kar......mijn paard werd voor de kar beleerd ( 6 mnd), kreeg voor de kar een ongeluk, liep 3 jaar kreupel in het land tot ik hem kocht en loopt sindsdien alléén onder het zadel + longeerwerk en is nu al blij als hij het bit ziet en hapt het zelf op en dan zie je hem genieten en tegelijk ontspannen en ja wil het het liefst zo houden......raakt in paniek bij bepaalde mensen (de echte boeren...keihard/respectloos.....) en bij andere paarden met stress en ja ook hierbij de respectlozen !!!
Toen ik met hem begon bleef zijn mond kurkdroog en nu zijn het net sneeuwvlokken.....
Het is een ontzettend lief en gevoelige paard die je zonder handen kunt rijden....dus puur op de zit....je hoeft het maar te denken en hij doet het....dan snap je ook hoe hij op grove handen reageert !!!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:36

Mijn paard houdt ook altijd het bit nog even vast en knabbelt wat, vervolgens laat hij dan los..
Zal vast nog wel een lekker smaakje nog aanzitten denk ik

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 22:56

broadway schreef:
oh,oh....mag het niet zeggen maar menners werken zonder benen en zijn vaak grover in de mond ( stang) en met de handen.....
Dit heeft bij mijn paard heel veel tijd gekost om hem in zijn mondje ontspannen te krijgen en ik geniet er van als hij dit( ontspannen het bitje aannemen, is overigens dubbel gebroken !) laat zien....toen ik hem kreeg gooide hij zijn hoofd de lucht in en was bang voor mijn hand, als ik de teugel iets aannam pakte hij het bit vast uit angst.....ook mocht ik hem niet aan de oren komen.....was paniekerig en bang, extreme vluchtgedrag en een gespannen veer !
Helaas gaat het met veel paarden moeilijker als ze te grof in de mond zijn gepakt en niet goed dressuurmatig werden getraind voor de kar......mijn paard werd voor de kar beleerd ( 6 mnd), kreeg voor de kar een ongeluk, liep 3 jaar kreupel in het land tot ik hem kocht en loopt sindsdien alléén onder het zadel + longeerwerk en is nu al blij als hij het bit ziet en hapt het zelf op en dan zie je hem genieten en tegelijk ontspannen en ja wil het het liefst zo houden......raakt in paniek bij bepaalde mensen (de echte boeren...keihard/respectloos.....) en bij andere paarden met stress en ja ook hierbij de respectlozen !!!
Toen ik met hem begon bleef zijn mond kurkdroog en nu zijn het net sneeuwvlokken.....
Het is een ontzettend lief en gevoelige paard die je zonder handen kunt rijden....dus puur op de zit....je hoeft het maar te denken en hij doet het....dan snap je ook hoe hij op grove handen reageert !!!

hoi, ik snap dat je blij bent met je paardje hoe die nu is, maar je reactie is een beetje offtoppic haha :+

@meggiepeg: als je een snoepje geeft voor t rijden miss? :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 22:58

broadway schreef:

en............wat heeft dat hiermee te maken dan?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 08:29

Maakt niet uit, hij doet t eigenlijk altijd wel.
Meestal krijgt hij wel een stukje appel of een pepermuntje als ik klaar ben met poetsen en als het zadel er opligt.
Zodra het bit er inzit krijgt hij niets meer te eten van mij.
In het begin keek ik er ook van op, had zoiets van hij zal wel blij zijn dat het bit weer uit mag (is toch niet een natuurlijk iets voor ze om in de mond te hebben)..

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 19:35

oow okee, naja, meestal wordt t bitje ook lekker warm, dus miss vinden ze dat wel fijn :P we zullen t nooit helemaal precies weten denk ik :+

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:38

Mijn pony heeft dit ook een hele tijd gedaan, eerlijk gezegd heb ik haar gewoon laten staan met het bit in d'r mond, klein beetje druk erop (Niet veel, gewoon een heel klein beetje) Als ze dan los liet kreeg ze een snoepje. Eerst paar keren hebben we er wel 10 minuten over gedaan ofzo, maar op een gegeven moment kreeg ze het door, nu houd ze hem nog een paar seconde vast, maar dan laat ze ook los. Het snoepje heb ik daarna langzaam afgebouwd (ene keer wel, andere keer niet)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 19:42

Doet een fries die ik rijd ook, maar die is pas een half jaar gecastreerd en wilt nog altijd overal in bijten, dus volgens mij vindt hij het gewoon relaxt om er op te knabbelen. :j

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 23:29

haha jaa, zou miss kunnen, dat t een of ander stofje aanmaakt ofzo, haha, ik weet t niet :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:31

Mijn houd ook altijd even het bit beet als ik het hoofdstel eraf haal :) deed tenminste, rij nu met hackamore :') maar door de jaren heen werd het eigenlijk een spelletje :)

Miez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 23:36

de mijne doet het ook altijd..na het rijden en longeren..en idd even erop kauwen en dan loslaten..nou moet ik ook zeggen dat hij met rijden vaak erg licht is in de hand..dus wellicht heeft het ermee te maken dan je licht met je handen rijd!

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 08:49

jaa, daar ga ik wel voor opassen idd, dat het geen spelletje word, dat is niet de bedoeling! dan is die methode met snoepjes geven als ie m uitdoet wel een goeie denk ik :) maar nu heb ik nog niet t idee dat ie er een spelletje van maakt, hij is zo relax..
maar het zou er wel mee te maken kunnen hebben koko, als ze tijdens het rijden of longeren ontspannen zijn kouwen ze ook op t bitje, en zijn daardoor ligt in de hand! dt paard is heel erg voorwaarts, zit amper een rem op, ben heel erg bezig om hem dat te leren, moet daardoor veel ophoudingen maken en m terug rijden, maar rond vragen doe ik nog helemaal niet, doet ie eigelijk vanzelf, zodra die ontspant tenminste! dus van hem kan ik nog niet echt zeggen dat ie heel ligt in de hand is.. maar t begin is er :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 14:58

broadway schreef:
Is juist een prima teken !!! Hij ontspant zich duidelijk via het bit en wil dat gevoel nog even vasthouden.....teken dat je niet met een harde hand hebt gereden !!! Ga zo door dus !
Haha, zo herkenbaar.....doet mijn paard ook !

is dat zo?

wat gaaaaaaf!!! wat mijn pony doet het ook! *\o/* *\o/*
ik moet echt tegen hem zeggen dat hij het bit loslaat haha, hij blijft er nog een hele tijd op staan sabbelen :D

is niet erg,kan geen kwaad,ik zeg gewoon tegen mijn pony"laat los"en dan spuugt hij het bit wel uit,
klaar,,lijkt grappig,maar ja ik heb nou eenmaal een grappige pony :D

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 18:35

haha, nou dat is dan dus idd een compliment voor jezelf! :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 19:29

en weet je wat nog leuker is?
:))

hij pakt het bit ook zelf aan.
als ik het voor zijn neus houd dan doet hij van te voren zijn mond al open en kan ik zo het bit er in schuiven.
daar moet ik nog es een filmpje van zien te maken :D

ik houd hem wel es voor de gek,houd het bit voor zijn mond...hij doet mond open en dan doe ik het bit weer weg
_O- _O- _O-

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 22:28

aaahw, arm beest :+
wat ik me trouwens ook nog zat te bedenken, net na t rijden van een ander paard, omdat dat paard gaapte nadat ik t hoofdstel uit had, dat dit paard van de foto's dat dus ook heel erg doet, als ie t bit eenmaal los heeft gelaten begint ie een partij te gapen haha, t halster om doen kan ik dan wel vergeten, dat moet ook weer een paar minuten wachtten, totdat ie uitgegaapt is :P

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 23:24

M_Vainqueur schreef:
Mijn paardje kan er ook wat van. Hij doet zn mond al open als ik met het bit kom aanlopen en als ik hem na het rijden weer uit wil doen moet ik altijd even wachten tot die eindelijk loslaat.
Het lijkt mij dat als het echt heel lang duurt voordat die loslaat je misschien kan oefenen met loslaten. Maar als de tijd niet hindert laat hem/haar dan gewoon zn gang gaan? Als ze daar gelukkig van worden! wordt ik dat ook;) hihi

Hier precies hetzelfde...mijn paard begint ook gelijk te happen als het hoofdstel aankomt en na het rijden of longeren knabbelt hij er altijd nog even op....als ik hem z'n gang laat gaan sta ik inderdaad wel even te wachten :D Meestal vraag ik na enkele knabbels "mag ik 'em" en dan laat hij vanzelf los :P , lekkere gewenning maar vind het wel grappig dat hij loslaat als ik deze woorden uitspreek :+

Had laatst de tandarts weer eens op bezoek en daar hapte hij ook zo in de klem....tandarts vond het wel een grappig ding...waren er volgens hem niet zoveel die vanzelf de klem aanemen