Inladen gaat goed, alleen dan de trailer weer uit..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: Inladen gaat goed, alleen dan de trailer weer uit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:49

Hihi, ik denk dat jullie Lotte onderschatten. Beer is een schat van een pony, maar hij doet z'n naam er eer aan. Het is een kruising Tinker x Dartmoor (geloof ik), en een tank, zoals ik ze zelden heb gezien. Het frustrerende is dat hij niet drukker word. Neuh, hij kijkt eens om zich heen en draait zich vliegensvlug om, en met wat pech raced hij ervandoor. Ik heb Beer mensen over het erf zien slepen die echt wel hun mannetje stonden, en nietover zich heen laten lopen door 450 kilo lomp vlees. Mezelf included.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:53

inderdaad bij zo'n tank kun je met grondwerk en touwhalster gewoon helemaal niets beginnen ze lachen je letterlijk uit.;-)
Mijn grote kwpn die zijn eigen kracht kent trekt zich met longeren altijd los. Door de longeerlijn zo te bevestigen als ik zei lukt hem dat niet meer. In jouw geval zou je het dan aan twee kanten moeten doen en zodra hij dus draait aan het juiste touw trekken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 17:54

is het geen optie om dan in een afgesloten ruimte te gaan oefenen, bijv in de (binnen)bak zodat je m ook los kunt laten als hij gaat?
Dat spelletje gaat nl ook een keer vervelen voor hem en dan gaat ie misschien wel meewerken.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 18:15

Benthe (Utixo) weet het inderdaad goed te omschrijven, Beer zit net wat anders in elkaar zit dan de gemiddelde pony kwa omdraaien en wegrennen. :+

cissy schreef:
is het geen optie om dan in een afgesloten ruimte te gaan oefenen, bijv in de (binnen)bak zodat je m ook los kunt laten als hij gaat?
Dat spelletje gaat nl ook een keer vervelen voor hem en dan gaat ie misschien wel meewerken.
Denk dat dit juist averechts werkt. Heeft hij namelijk door dat hij los is en er zo onderuit komt dan blijft hij vrolijk rondrennen tot hij er bij neer valt hoor. Heb ook problemen gehad met longeren, ongeveer het zelfde als Dinopino. Op een gegeven moment was dat zo erg dat hij er vandoor rende, touw uit je handen trok en zich niet meer liet vangen. Overigens is dat nu voorbij, door er altijd op bedacht te zijn en het daardoor voor te zijn.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 18:56

bijrijder meld zich ook even ;)

het probleem is dat beer dus wél heel braaf is aan de hand (mits er iemand naast staat waarvan hij weet dat hij niks mag flikken.. en bij iedereen zit een uitprobeerfase :') )
maar bij lotte en inmiddels ook vrij goed bij mij is hij wel heel braaf aan de hand. voorwaarts, achterwaarts, om de gekste dingen heen (fotostudio's in de bak enzo). hij kijkt nergens van op, en hij volgt je súper braaf.

ik met mijn grote mond en een hoop laad-ervaring zei de eerste keer ook dat ik dat 'wel even zou doen'. ben bont en blauw uit die trailer gekomen :')

het probleem ligt dus echt in het achteruit lopen van de trailer af. het is zoals lotte zegt gewoon gewenning. het is hem nooit goed geleerd... en afleren is natuurlijk altijd moeilijker dan aanleren.

het aan beide kanten vastmaken hebben we al eens geprobeerd (toen ik zo blauw de trailer uitkwam..). maar hij is gewoon té sterk, en in die kleine ruimte heeft hij veel meer te vertellen dan wij, aangezien hij de meeste ruimte inneemt :')

overigens hebben we een goed en ervaren team klaar staan (lotte, benthe en ikzelf), dus ik denk dat we met alle tips en een heeeele hoop oefenen misschien wel een stapje vooruit (achteruit) kunnen :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:03

wat je kan doen is twee longeerlijnen nemen.......... en zo het paard achteruit de trailer uit begeleiden....... twee man achter die niks anders doen dan het lijf tussen de lijnen houden en een man voor die het paard rustig houd.

Soort van langelijnen werk :)

de mensen achter het paard moeten wel timide zijn, en slechts het paard tussen de lijnen houden

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 23:36

Dat idee had ik dus ook al. Ook ben ik in ieder geval van plan om te kijken wat hij doet als ik mijn oude, wijze merrie ernaast parkeer. Die heeft paarden de trailer ingekregen die stonden te beven van angst, wellicht krijgt ze ze er ook uit. En er is nog nooit een paard geweest die door haar heen durfte te lopen, madam is redelijk hooghartig en arrogant, dus wel zullen zien.

Maar Kiwiko, mocht je op zoek zijn naar een uitdaging, kom gezellig langs :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 02:30

zaterdag is misschien een optie :) om eens te kijken wat er nou gebeurd :)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:20

houden jullie ons wel op de hoogte ;0. We zijn natuurlijk heel nieuwsgierig welk advies nu heeft geholpen.

Wanneer je nu in de trailer al twee longeerlijnen achter haar bips doet en haar zo naar buiten begeleid. Natuurlijk gelijk loslaten zodat ie niet achterover kukeld.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:53

Enne, handschoenen aan ;) Ik snap niet dat mensen een dergelijke uitdaging aangaan zonder handschoenen, is echt heel onhandig :=

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:57

hihi goeie tip Pauline, ik kreeg laatst al blaren van het vegen (ja ik weet het, watje...) dus met Beer kunnen we ze zeker gebruiken!

Dinopino: iets achter de kont werkt denk ik juist averechts. omdat hij dan het gevoel heeft iets achter zich te hebben en daarop juist naar voren wil... ;)