In een kudde zal een onderdanig paard het niet in zijn kop halen om het eten bij de leider vandaan te pakken......met andere woorden jou paard heeft eigenlijk niet voldoende respect voor je en je zal het dus beter moeten afstraffen. In de kudde zou dit gedrag worden afgestraft door een flinke trap of bijten en zelfs het achtervolgen en even van de groep weg jagen zie ik wel gebeuren bij mijn groepen paarden. Ik vind het eigenlijk onzin dat je je paard nooit meer uit de hand zou mogen voeren. Paard moet ontzag krijgen voor je en alleen al een brul, moet hem op z'n plek zetten. Al loop je met een emmer wortels lang zijn neus, mag hij nog niet proberen het te pakken.
Ik ben het eens met aerdenhout1, al loop je met al dat lekkers langs zijn neus hij mag niks proberen om het te pakken. Probeert hij dat wel dan moet je hem daar op wijzen dat dat niet mag.
idylle
Geplaatst: 27-11-09 00:01
Ik geef mijn pony eigenlijk nooit wat lekkers... Heb haar nu vanaf juni en ze kreeg tot voor 2 wkn terug alleen een handje brok als ik haar uit het land ging halen. Paarden geven elkaar toch ook niks lekkers
streetgirl
Geplaatst: 28-11-09 12:01
tik op de neus, en heel consequent zijn. en als dat niet helpt, strengere maatregelen. een harde klap want een paard hoort jou niet te bijten. duidelijk laten zien wie de baas is.
en vooral niets uit de hand voeren
Ntasj
Geplaatst: 30-11-09 16:07
Ik had dit ook, Het is echt heel irritant en ook heel moelijk af te leren, Maar je moet laten zien dat het niet mag, dus ga bijv: - Je stemverhogen - Een heel klein tikje. - Der een snoepje geven als ze de hele tijd niet gehapt heeft
Je moet dit dan wel herhalen want anders snapt ze het op een gegeven moment niet helemaal