Caira schreef:Nou ja dat vind ik ook, maar dat mag je niet te hard zeggen met al die penny's hier. Ik ben blij dat ik met mijn hengst daar nooit last van heb.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sieppus schreef:ellepel schreef:wat is er mis mee dan?
Dat je met een hengst van 2,5 jaar niet lief kan blijven wachten. Hij moet gewoon luisteren en zich gedragen. Slaan met de voorbenen is nietnetjes en wordt niet getollereerd.
De zweep is er op dit moment om te corrigeren, en als ik die mee neem op de wandeling richting wei is er niks aan de hand. En als hij in de wei staat is hij BRAAAAAAAAAFFFFFF. Klopje op de hals.
Wordt ie weer vervelend krijgt ie op zijn donder, net zolang tot hij het leert zich te gedragen!
ellepel schreef:volgens mij kan ik niet duidelijk typen of jullie kunnen niet lezen?
wie zegt dat ik ergens lief blijf wachten??
en volgens mij heb ik toch echt getypt dat ik 1x waarschuw en dat ze dan een trap terug krijgen.
maar ik zal nooit met een zweep straffen,niks penny,maar is gewoon niet nodig.
maar idd.volgens mij had je al bedacht hoe je moet straffen.
dus is er geen advies nodig
Alves schreef:Met het paard zelf trappen ben ik bang dat ik hem verkeerd raak. En ik blijf graag met beide benen op de grond staan als zoiets gebeurt. Hihi ik ben nogal lomp en zie mezelf al languit op de grond liggen wanneer ik dit doe...
Mijn paard heeft wel een opdonder met de zweep gekregen en is niet bang voor zweepjes... Ik heb het zo snel gedaan dat hij niet eens doorhad dat het een zweep was! Je hoeft ook niet mega hard te slaan, als hij er maar van schrikt... Ik doe ook VD en grondwerk met de zweep...
@Sieppus
Heb je al wat geprobeert?
Hoe gaat het nu?
!!! Terwijl ik liep te roepen je vraagt hem om zijn been op te tillen (in onze taal), dan doet hij het en geeft zij hem een tik!!! Ik heb het scheerapparaat overgenomen (met rugpijn) en hij bleef prima staan!... 
IERTJE7 schreef:Mooi dat de methode zweep werkt. Voorbenen slaan moet aan de ene kant gelijk afgestraft worden, kan natuurlijk heel gevaarlijk zijn. Maar Ellepel had ook gelijk en dat moet je vooral bij paarden en honden meenemen: Negatieve aandacht is ook aandacht. Wat ze bedoelde is dat ze zich niet laat kennen tegenover het paard. Ze reageerd niet op zijn slechte gedrag en beloond het paard wanneer het goed doet. (niet als hij neerkomt, maar als hij wél braaf meeloopt.) Tja, ben van mening dat het van paard verschilt, maar bij mijn paard heeft het gedrag negeren toch wel heel erg goed geholpen. Wat ik dus hiermee wilde zeggen is dat in mijn ervaring het beter werkt als je met goed gedrag gaat belonen ipv geweld. Als je dit niet goed aanpakt wordt het geweld steeds harder. Maar gelukkig is het nu goed opgelost en daar gaat het om!

hanny_jelke schreef:op zijn donder geven en goed ook.
een hengst probeert toch een keer boven de leider(in dit geval jij) te komen je moet terug vechten
en hard ook een knal met een zweepje is daar niet erg voor hoor gewoon doen.
jij bent de baas en die moet je ook blijven.
vind wel zonde dat je een 2,5 jarige friese hengst al laat castereren na 4 jaar hebben ze de mooiste bouw en die blijft dan ook mooi bij 2'5 kan hij uit bloeien tot een lelijke nerd zeg maar![]()
veel succes meid en tja penny meisjes houd je altijd op een site als bokt.
.