Sociaal "gestoorde" paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CaWa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:00

Hehehe ik heb ook een sociaal gehandicapte pony :) Ze vertoont geen agressief gedrag, maar ze is juist heel onhandig en weet niet met subtiele signalen om te gaan. Hierdoor werd ze vaak slachtoffer van haar eigen sulligheid en kreeg dus klappen. Daarbij is ze ook nog eens super mensgericht en zoekt ze bijna geen aansluiting bij andere paarden/pony's, maar reageerde ze bijna extatisch op mensen. Ik heb haar een paar keer in grote kuddes gehad, maar negen van de tien keer was ze toch een buitenbeentje. Sinds een maand of twee staat ze bij één andere ruin in de wei, met een schuilstalletje en een grote bak kuil voor z'n tweetjes en t gaat prima. Heb haar zelfs al eens voorzichtigjes zien dreigen met dr achterbenen toen de ruin wel heel bezitterig werd.. dus wie weet is er voor dit kneusje ook nog een goede oplossing te vinden :) Dr dochter is gelukkig wel helemaal normaal :P

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 23:17

mijn pony is geboren in kleine kudde, ging super goed, totdat ik meenam naar andere stalling..was wel even zoeken maar redelijk totdat ze op een bepaald moment steeds heftiger werd in gedrag. op een gegeven moment werd mijn pony de bitch van de wei genoemd..bleef op een hardnekkig van zich af bijten, lag ze heerlijk te suffen met een oud-gediende, kwam er weer een drammerige nieuweling en dan was het weer knokken. werd ze door mij gehaald uit de om te gaan rijden en paardje ging niet snel genoeg opzij; dito. Ze werd zelf ook goed geraakt, eigenlijk te sneu; want dit gedrag werd veroorzaakt door een steeds wisselende kudde en zij kreeg de naam. Eigenaren van een stal zouden beter moeten weten, met al dat geschuif en gewissel. nu ze weer in een vast klein klubje staat is ze tot rust gekomen en de meest sociale van allemaal. dat geschuif met paarden is ook super onnatuurlijk, ze werd er dus doodongelukkig van.

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 14:42

Mijn paardje hebben we vorig jaar toen we hem net kochten tussen andere paarden gezet, maar echt hij had de ene lelijke plek na de andere. En hij niet alleen: hij beet andere paarden, écht lelijk. Hij liet gewoon niet los! Nu staan we bij een andere stal en staat hij alleen, wel naast een ander paard maar daar schenkt hij eigenlijk nauwelijks aandacht aan. Hij staat meestal gewoon rustig te eten..

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 15:38

CaWa schreef:
Hehehe ik heb ook een sociaal gehandicapte pony :) Ze vertoont geen agressief gedrag, maar ze is juist heel onhandig en weet niet met subtiele signalen om te gaan. Hierdoor werd ze vaak slachtoffer van haar eigen sulligheid en kreeg dus klappen. Daarbij is ze ook nog eens super mensgericht en zoekt ze bijna geen aansluiting bij andere paarden/pony's, maar reageerde ze bijna extatisch op mensen. Ik heb haar een paar keer in grote kuddes gehad, maar negen van de tien keer was ze toch een buitenbeentje. Sinds een maand of twee staat ze bij één andere ruin in de wei, met een schuilstalletje en een grote bak kuil voor z'n tweetjes en t gaat prima. Heb haar zelfs al eens voorzichtigjes zien dreigen met dr achterbenen toen de ruin wel heel bezitterig werd.. dus wie weet is er voor dit kneusje ook nog een goede oplossing te vinden :) Dr dochter is gelukkig wel helemaal normaal :P

Zo'n pony hebben wee ook nog op stal gehad, die is zelfs verschillende malen de wei uit gemept. Toen is ze heel erg ziek geweest en daarna bij de jaarlingen komen te staan en vanaf dat moment is ze er helemaal over heen gekomen. Toen ze weer bij de andere shetlanders ging beet ze van zich af, heel mooi om te zien was het eigenlijk wel toen zij een keer een klap uitdeelde.