Depressief paard gekocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Re: Depresief paard gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:51

merrie veulen laten krijgen...dat advies heb ik ook wel gekregen...sommige merries (met name gevoelige merries) willen daar wel goed van opknappen (geestelijk)...wat meer rust krijgen in hun donder.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 11:57

ik zou dr ook veel tijd geven, het haar wat leuker maken door idd speels met dr bezig te zijn en niks teveel te doen.

haar laten zien dat jij het beste met dr voor hebt en ze alle tijd heeft... je er voor haar bent enc zodat jullie ook een band opbouwen, eens lekker met dr buiten wandelen (naast het paard) zoon dingetjes... niet teveel werk maar haar natuurlijk ook niet laten stilstaan dat is nergens goed voor!
Eventueel een soortjenootje voor haar hebben als ze in een wei staat en staat ze op een pension kijken met welk paard het goed klikt en vragen of er misschien van stal geruilt kan worden zodat ze ook wat steun heeft aan dr nieuwe buurman/vrouw

ale ben wel benieuwd naar de foto's en ik vind het echt heel lief dat a het paard echt dr eigenaar mist en jij dr toch hebt gekocht, veel mensen hadden haar dan toch gelaten!

vraag me af of dat goed is... bedoel als ze zo gevoelig is en erg aan een persoon of dier gaat hangen lijkt het me ook weer niet prettig dat dr veulen (het 2de wezen waar ze aan hangt) uiteindelijk weggehaalt word :S maar misschien is het moederen wel goed voor dr.. je zou dan eigenlijk de gelegenheid moeten hebben om het veulen te houden

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 12:12

Hallo

Zij komt op een manage te staan. Ze gaat iederdag de wei in met andere paarden.
Ze staat in een box naast andere paarden.
daar heb ik goed naar gekeken.

Ik werk zelf niet meer dus genoeg vije tijd.
ik wilde op een manage omdat het dan makkelijker is om les te krijgen en hulp te krijgen bij diverse zaken.

Ik weet alleen niet hoe ze zullen reageren op nh.

ik wil zeker nog diverse clinics doen.

Bij Lammert Haanstra longeren
clinic spelen met paarden
clinic recht richten ( zij is een links gebogen paard.)
en nog meer.

E
Aria_zz schreef:
Ik vind het super van je dat je zo met het beestje wil omgaan, en we zullen je dan ook nog wel in de NH forums zien

Voorlopig om te lezen wat ik nu doe en alle site uitspitten en over denken.

cocochanel schreef:
Je leert daar heel veel over het gedrag van paarden en hoe je een goed leiderschap aan je paard kunt geven,heb wel een aantal leuke adressen met verschillende methodes mocht je intresse hebben,aangezien leiderschap aan een paard toch nog anders is als aan een hond.

Graag als je adressen heb ind e buurt van groningen. Zeker handig voor de toekomst.

maatje31 schreef:
merrie veulen laten krijgen...dat advies heb ik ook wel gekregen...sommige merries (met name gevoelige merries) willen daar wel goed van opknappen (geestelijk)...wat meer rust krijgen in hun donder.

Ze zal zeker een veulen krijgen in de toekomst.

Dat gevoel heb ik wel dat het een hele gevoelige merrie is. Wat opzich prima bij mij past.
Ik ben wat men zegt wel een gevoels mens. (geen geiten wollen sokken gedoe).

Basb

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 05:59

zo op de vroege ochtend een overpeinzing...

ik heb een paardje... "Dream" heet ze... en die is volgens mij ook op een bepaalde manier langdurig "somber" of misschien beter gezegd "bedrukt" geweest..., dat zei mijn gevoel... nu stond Dream destijds op een opfokbedrijf... en daar zijn de eigenaren behoorlijk nuchter, Dream groeide weinig... (geen wormen, niet ziek, verder gezond) ze deed het verder prima in opfok... maar toch... ze bleef toen vaak heel lang bij de omheining staan als ik na bezoek weer vertrok...., en na 8 maanden.... zeiden de eigenaren... "Gert Jan... Dream mist je"... ik had zoiets van oh ik voel mij best wel bijzonder dat een paard mij mist... en als mens ben je daar ook heel gevoelig voor... en diep in mijn hart vroeg ik mij af..."is dit echt waar?"... Ik weet het niet, ..... wel weet ik dat dit een zeer intelligente merrie is, en gevoelig of iets dergelijks is zij zeker... ik heb Dream na 1 jaar teruggehaald uit de opfok... eenmaal terug bij mij pakte ik een stoel en ging bij haar in de box zitten... urenlang... iets lezen of zo... en dat hielp geloof ik... het is nu weer een vrolijke merrie... groeit goed, rent en geniet van het leven...

dus... waarom pak je er geen stoel bij en ga je bij haar in de box zitten... lekker op visite bij je paardje?

overigens zit ik (op een stoel) graag bij mijn paarden in de box, of in de wei op een stoel en kijk naar ze... soms val ik ook in slaap... maar door ze te observeren leer ik ze heel goed kennen en zie ik hoe elk paard toch zo uniek is....

gert jan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 07:57

Mijn eerste eigen paardje was ook depressief, inderdaad ook doordat het vrouwtje die hem 19 jaar gehad had was overleden.. Ik was zelf ook depressief dus wou veel vluchten van de wereld, ik deed dan ook aan uitgebreid poetsen en veel wandelen aan de hand en buitenritten maken in rustige omgevingen, dat deed zowel mij als het paard erg goed. Ik kwam daarbij altijd om ongeveer dezelfde tijd om hem en mijzelf een bepaald ritme en gevoel van zekerheid te geven. Al vrij snel stond hij me op te wachten (nee, dat was niet voor het voer want dat kreeg hij nooit van mij) en na 2 maand waren we beiden zichtbaar al een heel eind uit onze depressie en ging hij voor me door het vuur! Ik had zo'n band met dat paard gekregen, hij was echt hetgeen wat mij in leven hield en hij bleef voor mij in leven.. Hij was helaas ook al hoogbejaard en hoewel zijn ziel door wou leven voor mij kon zijn lichaam echt niet meer.. Zonder mij was hij al eerder doodgegaan van zijn depressie, ik heb hem een prachtige laatste tijd gegeven en toen het niet meer eerlijk was dat hij veel pijn had gewoon omdat hij niet wou gaan heb ik de keuze voor hem gemaakt en hem laten gaan..

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 08:29

Hallo

Dat had ik ook in gedachte. Vond het een raar idee. Samen zijn.
Haar laten weten dat ik er ben. Dan hoef ik nog niet eens met haar te werken. de eerste paar dagen gewoon er zijn.

Ook de eerste dagen gewoon los in de bak en er gewoon zelf in gaan wandelen.

ik heb eigenlijk nog een vraagje.

Ik was op de site van BHA.

Ik las het stuk over Dominantie.

Als ik met haar wandel en ik sta stil met mijn gezicht naar haar toe. dan loopt ze langzaam naar me toe hoofd naar beneden. Ze drukt dan heel zachtjes haar hoofd tegen me aan en blijft zo staan.
ik aai haar dan kriebel haar achter de oren en blijft gewoon staan. met haar hoofd tegen me borst.
Haar hoofd en nek is op de zelfde hoogte als haar schoft zeg maar het is een lijn.
nu las ik dat een paard niet te veel in je eigen ruimte moet laten komen.

Ik zelf ervaar het niet als dominantie. Ook niet als bedreigend of zo absoluut niet.
Omdat i nog geen paarde taal spreek mijn vraag.

Hoe moet ik dit gedrag zien. Zal later er een foto van neer zetten.

Zij is als driejarige bij hem gekomen. Ze is nu negen jaar. 6jaar met hem opgetrokken en een vast maatje waarmee ze altijd samen was.

Dat valt in eens weg.

Nu ik er meer over nadenk. En tracht paarden taal te leren. is ditmijn gedachte daarover.

Haar kudde is totaal weg. Haar kuddeleider haar kudde genoot.
De dagelijkse routine valt weg.
Van de een op de andere dag ben je zonder je kudde.

Dus haar hele wereld en structuur is veranderd.

Haar nieuwe eigenaar vertelde dat hij de eerste twee maanden helemaal niets met haar kon beginnen.
Na twee maanden zijn ze met haar gaan werken.

Hoe voelt een paard zich als zij kudde weg is?
Hoe voelt een paard zich als hij geen vaste kuddeleider heeft maar verschillende
.

Ik ben zelf volledig afgekeurd vanwege zware depresies. Eerst dacht ik projecteer ik niet mijn gevoelens op het paard.
Alles is weg dat gevoel ken ik heel goed.

Zij is alles kwijt dat feit blijft bestaan. Dat doet is met een paard.

Ik denk dan zorgen dat ze weer een kudde heeft en tot een kudde behoort.
Dus dat is voor mij stap 1.

En daar hebben jullie goede tips voor gegeven.

Basb
Laatst bijgewerkt door Basbokito op 01-11-09 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 08:57

Ik volg dit topic even.
Wat ik zou doen is in eerste instantie het paard rust geven. Veel en lang borstelen, wandelen. Niet overvragen.

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 09:13

Als ik jouw berichtjes zo lees Basb, dan ben je zelf al heel goed bezig. Als ik je hoor denk ik zeker dat je er klaar voor bent om een paard te kopen. Het zou fijn zijn als dit paard jou met je depressie kan helpen. Onthoud wel dat paarden erg goed spiegelen, dus zorg ervoor dat je iemand met veel gevoel en kennis jullie in de gaten houdt om te zorgen dat je paardje niet teveel van je overneemt...snap je wat ik bedoel? Ik kende een paardje waaraan ik kon zien aan hem hoe het met zijn baasje was (ik kwam daar niet meer zo vaak en sprak baasje eigenlijk nooit).

Maargoed, ik zou inderdaad ook lekker wat met haar gaan doen. Niet fysiek zwaar, maar wel om wat te doen te hebben voor haar.

Overigens vinden lang niet alle paarden het fijn als je in de box erbij gaat zitten. Jouw merrie klinkt uit jouw beschrijving alsof ze het prima zal vinden, maar houd het in de gaten.

En over de leider....meerdere leiders is niet erg alhoewel het ene paard er beter mee omgaat dan het andere. Als deze leiders duidelijk en netjes zijn zou het geen probleem mogen zijn.

Ik wens je heel veel plezier met haar (alhoewel ik nu even niet meer weet of het echt zeker is dat je haar koopt, ja toch? :)). (Edit: ehm, zie topic titel geloof ik? Hihi) Je bent goed bezig, het komt vast goed!

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 17:20

[
Elpharo schreef:
Ik wens je heel veel plezier met haar (alhoewel ik nu even niet meer weet of het echt zeker is dat je haar koopt, ja toch? :)). (Edit: ehm, zie topic titel geloof ik? Hihi) Je bent goed bezig, het komt vast goed!

Ik heb haar gekocht. Ze komt woensdag hier heen. Ik kan niet wachten.
Een week wachten duurt lang.
Heeeeeeeeeeeeel lang. ;)

Groetjes,
Basb

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:56

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Volgens mij gaat het helemaal goed komen tussen jullie 2. Gun haar gewoon de tijd, ga lekker borstelen, wandelen, uren tutten. Neem de tijd om mekaar te leren kennen. Zo'n verhuizing heeft altijd invloed op een paard. Vraag niet teveel, maar doe gewoon wat je gevoel je ingeeft.
Je vroeg wat dat paardegedrag inhield, als zij met haar hoofd tegen je aan gaat staan. Ik weet niet wat het betekent, maar mijn paard doet het ook. Als ik haar ga poetsen en ik ga met een borsteltje over haar hoofd, laat ze haar hoofd zakken (borsthoogte) en dan kan ik achter haar oren poetsen. Vindt ze heerlijk! Een dominant paard mag je niet te dicht in jouw ruimte laten komen, maar zo'n lief en aanhankelijk paard kan geen kwaad (vind ik). Mijn paard mag het wel. Wederzijds respect en zij is absoluut niet dominant, dus als zij haar genegenheid toont door haar hoofd tegen mijn borst aan te leggen zodat ze graag achter haar oren gekriebelt kan worden, doe ik dat. Zoals ik zei: volg je gevoel. En we willen natuurlijk wel binnenkort foto's zien. Ben heel benieuwd naar je paard! Hoe heet ze ? Vind ik ook wel leuk om te horen. :o

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 22:53

Basbokito schreef:
Ik las het stuk over Dominantie.

Als ik met haar wandel en ik sta stil met mijn gezicht naar haar toe. dan loopt ze langzaam naar me toe hoofd naar beneden. Ze drukt dan heel zachtjes haar hoofd tegen me aan en blijft zo staan.
ik aai haar dan kriebel haar achter de oren en blijft gewoon staan. met haar hoofd tegen me borst.
Haar hoofd en nek is op de zelfde hoogte als haar schoft zeg maar het is een lijn.
nu las ik dat een paard niet te veel in je eigen ruimte moet laten komen.

Ik zelf ervaar het niet als dominantie. Ook niet als bedreigend of zo absoluut niet.
Omdat i nog geen paarde taal spreek mijn vraag.

Hoe moet ik dit gedrag zien.

Zolang jij haar toestaat in jouw persoonlijke ruimte en zij zich niet aan je ´opdringt´ is dit geen ongewenst of dominant gedrag, een leider staat ook ondergeschikten toe in zijn/haar persoonlijke ruimte om eens lekker te kriebelen, dus het kan geen kwaad voor de onderlinge verstandhouding. Pas als ze gaat pushen en de aandacht opeist dan moet je dr wegsturen.

Mijn merrie komt ook bij me ´vragen´of ik dr wil kriebelen of dat ze mag schuren langs mn rug, als ik niet reageer met mn rug aanbieden of ga kriebelen dan stopt zij ook met vragen om aandacht, ze gaat zeker niet schuren! Als ik me echter omdraai en mn schouder aanbiedt dan gaat ze heerlijk ongegeneerd langs mn rug en schouder schuren met dr hoofd.

Ken je inmiddels Parelli al bijvoorbeeld? Die heeft heel veel info en cursusmateriaal van NH en ook over paardenpersoonlijkheden en hoe daarmee om te gaan, erg leerzaam!

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 09:23

Hallo

Het paard heet Tamara. negen jarige kwpn merrie. Haar vader is Hinault. De vader van moeder is Hamar. Foto,s komen zodra ze hier is.

cissy schreef:
Ken je inmiddels Parelli al bijvoorbeeld? Die heeft heel veel info en cursusmateriaal van NH en ook over paardenpersoonlijkheden en hoe daarmee om te gaan, erg leerzaam!

Ik heb vanaf dat ik hier ben gaan wonen en een paard wilde al veel gaan bekijken.

De volgende mensen spreken mij erg aan.

Neverov, Hempfling, Parelli.

Ik ben niet erg kapot van Monty. Ik hou nit van mensen die dingen willen bewijzen.
De join up spreekt mij niet echt aan.
Alleen Hempfling gebruikt het ook maar heb het iedee dat hij dat doe bij zeer moeilijke paarden.
Hij deed het bv niet bij een arabiertje (blind date). Kijk dat je het bij een paard doet dat je aan wil vallen en echt de strijd met je aangaat okee. Maar om een paard te beleren gaat mij erg ver.

Dit is even offtopic.

Ik ben gisteren na 20 jaar weer wezen rijden. Nee niet lachen heb geen spierpijn. wel vannacht giga veel kramp gehad.

Nu begon ik met de instructrice en tevens manage eigenaresse over dat ik een bitloss hoofdstel heb gekocht en dat ik bitloss wil gaan rijden. ( zei is wel spring minded iedereen daar. Internationaal gesprongen)
Ik dacht dat ze een hart verzakking kreeg.
ik woon trouwens in duitsland.
letterlijk of ik verruckt bist. sie kunte nicht reiten onhne bit mis zo pferd.
In haar lessen wordt niet bitloos gereden.
Zij heeft aan geboden om voor haar een bit te zoeken waar ze geen last van heeft.
Dat ze haar tanden na laat kijken. En ze zal helpen een bit te zoeken net zolang dat Tamara het prettig vind.

Wat zal ze schrikken als ik parelli met haar ga doen.

Dus ik balend naar huis. :n

Ben nu erg aan het nadenken wat nu.

ik moet lessen hebben. Moet gewoon weer de hulpen leren. Doorzitten ging heel goed. lichtrijden het ritmische gevoel weer krijgen. En galop ging ook prima.
Zijn mijn harde en strenge rijlessen van 20 jaar geleden niet voor niets geweest.
Vele lessen rijden zonder stijgbeugels. ;)

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:00

Echwel schreef:
Paard heeft geen verdriet omdat eigenaar overlijdt, dat praten wij mensen de paarden aan.
het is een kudde dier, valt de leider weg accepteren ze gewoon een ander, zeker als die ander ze voert want dat is het belangrijkste voor een paard
Gewoon vaak gaan en de leider zijn dan accepteert ze het vanzelf..

Randie het paard mistte de routine die ze gewend was, niet de persoon..neem kudde, kuddegedrag en leider als voorbeeld

In zekere zin ben ik het met je eens.
Maar het is denk wel kort door de bocht.
Ik denk dat er wel echt liefde kan zijn tussen dier en eigenaar.

Dieren gaan zeker op een andere manier om met de dood en leven meer in het hier en nu.

Als je kijkt naar de kudden en hun gedrag. Zie je ook dat merries rouwen om hun gestorven veulen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:13

Echwel schreef:
Paard heeft geen verdriet omdat eigenaar overlijdt, dat praten wij mensen de paarden aan.
het is een kudde dier, valt de leider weg accepteren ze gewoon een ander, zeker als die ander ze voert want dat is het belangrijkste voor een paard
Gewoon vaak gaan en de leider zijn dan accepteert ze het vanzelf..

Randie het paard mistte de routine die ze gewend was, niet de persoon..neem kudde, kuddegedrag en leider als voorbeeld

toch vreemd dan dat mijn jonge paardje die al sinds januari van onze stal weg is en een nieuwe eigenaar heeft, nog steeds HEEL goed weet wie ik ben! en me als een hondje achterna loopt en reageert op mijn kleinste aanwijzingen ondanks dat ik niet (meer) dagelijks voer en haar nieuwe eigenaar een goede nieuwe leider is. Hoe verklaar je dat dan?

Basbokito, er zijn in DLD ook Parelli instructeurs en probeer anders Birger Gieseke te pakken te krijgen (ik weet niet waar je woont in DLD) en vraag hem waar goede instructie te krijgen is (ook bitloos) zie http://www.horse-man.de/ Ik heb ook cursus van hem gehad en me een bult gelachen en heel veel geleerd! Maar toen was hij nog wel officieel Parelli instructeur en dat is hij nu niet meer, hij is voor zichzelf begonnen.

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:26

Hallo

In duitsland heb je drie parelli instructeurs.
Alleen de afstand vin d ik een probleeem ze zitten tussen de 500 en 700 km bij me vandaan.
Dat vind ik gewoon te ver om mijn paard al die tijd in de trailer te laten staan om dat ik dat zo nodig wil.

Birger Gieseke is wel een stuk dichter bij 233 km. als ik naar nederland wil naar een parelli instructeur moet ik dat ook rijden.

Ik ga het allemaal nog uitzoeken. voor mij wordt stap een de boxen van parelli aan te schaffen.
Mij goed ik te lezen op internet en veel you tube kijken.

Maar wel bedankt voor de url.

Basd

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 12:33

Haar op haar gemak stellen en veel vertrouwen geven.

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 12:43

Hallo

Nogmaals bedank voor al julie reacties en het mee denken.

ik heb nog een vraagje.

Zij is nu hier. ze is gistermiddag aangekomen.

hoe vaak per dag zouden jullie naar haar toe gaan.

Ik wil 1 keer perdag met haar de paddock in gewoon samen in de paddock zijn en aaien kroelen.

bvdadelijk langs gaan even aaien kroelen kijken hoe het met haar gaat.

Basb

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 13:52

Hallo

Ik was te snel met de bovenste post. heb al een aantal top;ics gelezen over wennen aan een nieuwe stal of omgeving.

Basb

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 16:10

Hallo

Net naar haar toe geweest.
Eers gekroeld. Ze stond te genieten
mee genomen naar de binnen bak en liep daar heel ruistig rond.
Ben er in gaan lopen kwam naar me toe en liep met me mee.
ging ik hard lopen draafde ze mee.
toen ging ze staan heb ik haar overal geaaid. En mijn arm over haar rug en de andere kant geaaid.
op een gegeven moment ging ze met haar hoofd heel laag staan en ontspannen volgens mij.

Toen haar gelongeerd. Is erg bang voor de longeer zweep die neer gelegd en het met mijn arm gedaan en dat ging prima.

Ik heb wel een rot gevoel over die longeer zweep. toen ikd at ding had neer gelegd heb ik haar heel erg staan aaien. en gezegd nooit meer dat ding. zelfs wel een schuldgevoel. |(

ik heb het als positief ervaren en ik hoop zij ook samen leuk gehad. Ze was wel anders als de keren dat ik haar gezien heb.

Zij had een hele ander houding. Van een trots fier paard.

Heerlijk om haar kijken. als ze ver weg was kijken of ik er nog was. af en toe naar me toe lopen hand ruiken en weer weg gaan.

in het begin kwam ze heel hard dravend op me af. Ben heel recht gaan staan beenen uit elkaar en toen boog ze af met 1,5 meter tussen ons in.

de tweede keer in galop en weer het zelfde gedaan en weer afbuigen.

Ik moiet wel zeggen ik ben 1.96. maar zij is 1.80 als dat op die manier op je af komt is indruk wekkend.

het is daarbij gebleven en vanaf dat moment ging alles van een leije dakje.

Basb

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 17:09

als ze zo op je afkomen moet je inderdaad niet weglopen,want dat is toch wel een stukje uitproberen hoor wat ze doen.
als jij dan toch wegloopt hebben ze eigenlijk gewonnen he?
keertje hard boe roepen en omhoog springen maakt ze dan ook wel es aan het schrikken,haha dat verwachten ze dan niet van je :P

ja die zweep..er zijn heel veel paarden bang voor de zweep,ik laat hem de eerste keren met longeren op de grond liggen
later pak ik de zweep er dan wel bij,maar doe niets..die laat ik dan laag over de grond achter me aan slepen zeg maar.
en dan zo langzamerhand kun je dat steeds verder uitbouwen.
maar hoeft niet.longeren zonder zweep gaat ook prima :D

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:05

Fijn dat je nieuwe aanwinst er is! Gefeliciteerd. Fijn dat heteerste contact zo leuk was. Lekker genieten.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:50

probeer eens approach en retreat techniek met die zweep en dan de friendly game, dan is ze er zometeen niet bang meer voor.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 23:17

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Ben erg benieuwd hoe het strakjes verder met jullie gaat.
Heb het idee dat jullie een heleboel van elkaar gaan leren.
Hopelijk vind je gauw iets in de buurt zodat je kunt gaan paardrijden zoals je graag zou willen.
Heel veel geluk en plezier samen!
*gaat wachten op foto´s* :D

Basbokito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 08:52

Hallo
Om de volgende reden zet ik geen fotos van haar voorlopig op bokt.
Zolang zij er niet perfect uit ziet.
Omdat ik geen zin heb afgebrand te worden.

Het is namelijk zo dat:

A De hoeven zijn te lang en moeten bekapt worden.
Dat gebeurd vandaag of in ieder geval deze week.

B Doordat haar hoeven te lang zijn loopt zij niet lekker en is zij daardoor behoorlijk stijf.

Als alles orde is en zij er bij staat zoals ik denk dat goed is plaats ik foto.s van haar.

Basb

Lilly79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 09:13

Van mij natuurlijk gefeliciteerd met jou nieuw paardje, hoop dat je er veel plezier aan beleefd...
Kijk eens op de site www.voorbaasjesenbeestjes.vpweb.nl
Dit is een dierentolk (klinkt heel erg wazig, maar het klopt en werkt echt), zij kan jou zeker heel veel dingen over de karakter en gevoelens van jou paard gaan vertellen, misschien helpt het wel.
Ik heb Esther gecontacteerd naar dat mijn paard zijn oogkas had gebroken en ik niet zeker was hoe en wanneer ik weer moest beginnen met trainen, ik wist niet zeker of hij er nog last van had of niet, zij kon ons heel goed uit dat dipje helpen...
Succes met jou paard.