Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xmarliez schreef:Lastig.. heb je haar geleerd in alle tijden langs jou te blijven stappen? Achterwaarts te kunnen gaan wanneer jij het vraagt en zo ook bij halthouden? Ik zou zeggen hou haar bezig tijdens het wandelen. Voorbij jouw schouders is wiebelen met het touw zodat ze terug deinst en dat beloon je door rust. Af en toe stil zetten en achterwaarts gaan, halve rondjes draaien en weer rechtuit, tempowisselingen in stap en ga zo maar door. Ze heeft gewoon té veel energie maar zelfs dan hoort haar concentratie nog bij jou te zijn en jij bent diegene die daar voor moet zorgen, wees consequent en interessant.
Ik deed meestal tempowisselingen en bij drukke paarden altijd laaaaaang langzaam en kort snel 
Mootje82 schreef:Inderdaad vragen of je een klein stukje land?paddock af mag zetten zodat ze niet als enige uitje die 20 minuten stappen heeft. Zal ze waarschijnlijk veel rustiger in haar hoofd van worden.
Succes

rowo schreef:Met boxrust is geen enkel paard rustig te houden, zelfs de rustigste niet. IMO is het dan ook totaal 'onmenselijk' voor zo'n dier.

Maar veel mensen hebben niet zo box (buitenbox) en slechts uitzicht op een gangpad. Als je pech hebt staat de rest van de paarden wel buiten.
). Wij zijn op muisjes overgegaan omdat hij na 3 weken wandelen errug druk werk (steigeren en bokken, in de binnenbak nota bene, niet eens buiten).
Maar veel mensen hebben niet zo box (buitenbox) en slechts uitzicht op een gangpad. Als je pech hebt staat de rest van de paarden wel buiten.
Misskaren schreef:Paardenzwembad misschien een optie (http://www.paardenzwembad.nl) ?
Dus ik ben benieuwd.