help mijn paard is agressief

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:20

KiWiKo schreef:
waar ergens ligt Brugge? sorrie mijn topografische kennis is niet zo heel goed van Belgie :) :)

Haha, dat is echt een van de weinige stadjes in Belgie die de moeite waard is om eens te bekijken... :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:22

russel schreef:
KiWiKo schreef:
waar ergens ligt Brugge? sorrie mijn topografische kennis is niet zo heel goed van Belgie :) :)

Haha, dat is echt een van de weinige stadjes in Belgie die de moeite waard is om eens te bekijken... :D :D

volgens mij ben ik er ook ooit wel eens geweest........... maar ik kan me nu echt niet voor de geest halen in welk deel van Belgie Brugge ligt......... echt slecht, dat wel........ ik schaam me bijna :)

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:22

West-vlaanderen, niet zover van Sluis en Cadzand (voor de nederlanders)

Ik was tot vandaag niet bang van hem, dit omdat de agressie niet tegenover mij was maar wel tegenover vreemden. Vandaag probeerde hij mij in de rug te bijten. Bij het rijden is er geen eel probleem, hij is een superpaard om mee te rijden

HIj kreeg 2.* 1.5kg omdat hij zo mager was, hij is trouwens nog steeds op het randje, maar ik denk dat hij zich nu te sterk begint te voelen. IK heb al gevraagd aan de staleigenaar dit te verminderen

Eten uit de hand geven is vanaf vandaag uit den boze, dit omdat ik vermoed (of hoop) at dit de reden is, wat gemakkelijker op te lossen is dan dominatie

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:24

AAAAAAAAAAAAAHHHHHHH weet het weer........ Brugge van de chocolaatjes :D :D

@ TS je kan eens contact opnemen met gaelle hier op bokt, zij zit dicht bij je......... en kan je hier prima mee helpen :)

zij zit in zeeuws vlaanderen in Koewacht.

Bij haar staat mijn dikkie dik op pensioen, en zij kan je prima helpen met het begrijpen en adequaat reageren op dit paard zonder dat je het dier gelijk een eind hout in zn nek moet leggen.

Anoniem

Re: help mijn paard is agressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:30

Van ondervoed naar 2 x 1.5 kilo is al iets wat niet bevorderlijk is voor het gedrag maar ik ga er van uit dat hij ook nog ander eten krijgt, bijvoorbeeld hooi of voordroogkuil en wat voor kwaliteit??
Dan het verhaal over de appels en de wortels, daar zit nogal wat suiker in en dit kan bepaalde paarden ook lekker naar de kop stijgen. En verder, staat hij overdag buiten?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:31

Van mij had ie dat eind hout waarschijnlijk al de eerste keer gekregen! :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:32

Van mij ook Aerdenhout1, al eindigt mijn naam niet op hout :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:33

he, van mij ook :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:36

Zitten we alweer op een lijn!!!
Hoop dat TS hulp gaat krijgen, komt het vast wel goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:36

Dat is al drie stukken hout _O-
Toen mijn huidige driejarige nog een twentertje was en ik thuis wat met madam aan het pielen was, in de paddock, wilde mevroi me ook een keer aanvliegen en bijten.
Ik geloof dat het niet slim is als ik in detail vertel wat ik heb gedaan, maar geloof me, het is bij die ene eerste poging gebleven...

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:37

Hier nog een stuk hout!! :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:39

Suleiltitha vertel eens wat jij hebt gedaan? :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:40

komt niet door de bokt sencuur, en daarnaast moet je rekening houden met tere kinderzieltjes :)

vrees ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:41

Juist Kim.
En we hebben al vier stukken hout... :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-09 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:42

suleilitha schreef:
Dat is al drie stukken hout _O-
Toen mijn huidige driejarige nog een twentertje was en ik thuis wat met madam aan het pielen was, in de paddock, wilde mevroi me ook een keer aanvliegen en bijten.
Ik geloof dat het niet slim is als ik in detail vertel wat ik heb gedaan, maar geloof me, het is bij die ene eerste poging gebleven...

Soms is het inderdaad verstandig om de details voor jezelf te houden :j
Feit is dat je soms gewoon even heel duidelijk je grens moet aangeven, anders lopen ze totaal over je heen en wordt het zelfs gevaarlijk. Ik heb ook wel eens zo'n situatie gehad met een (jong) paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:43

Precies, de details doen er niet zo toe, waar het om gaat is, dat het voor het paard een dusdanig heftig leermoment is geweest dat het met één "klein detail" verleden tijd was wat ze uitvrat...

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:44

Hmmm, klinkt bekend! Jaren terug was er op een andere lokatie een Friese jonge merrie die ENORM dominant was naar mij,
ik was van de mensen die er waren (paarden liepen in grote kudde altijd op de wei, enorm weiland) de jongste... misschien voelde ze dat!
Eerste paar keer kon ik d'r nog wegjagen maar was toch wel geimponeerd door d'r gedrag. Zweep bij gepakt, wanneer ze eraan kwam vliegen
en te dichtbij kwam PETS.. Toen hield het even op, maar ze ging door totdat ik weg was :\

Toen is ze naar de hoefsmid van daar gegaan en na lang onderzoeken bleek het pijn te zijn van d'r. Hij gaf haar een pijnstiller en HOPSAKEE meteen
het liefste dier dat je je kon wensen! Zat als ik het me goed herinner iets niets helemaal goed in de rug..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:46

Incidenteel kan het voorkomen dat een paard uit pijn zo reageert maar pijn veroorzaakt geen dominant gedrag.
Verder beschrijft de TS dat haar paard onder het zadel niks doet, alleen aan de hand niet te genieten is.
Beetje vreemde gang van zaken dat een hoefsmid pijnstillers uitdeelt trouwens.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:47

als een paard pijn in zn rug heeft dan valt die niet aan op het land, dan is die lastig onder het zadel en in het werk.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:49

:= ben er ook bij vergeten te vertellen dat hij zelf ook paarden heeft en graag van alles wat doet :\ Ken hem verders niet, voor vragen ben je
niet bij de goede! :) Klopt ook, dier rijd gewoon prima... Het kan gewoon zwaar uittesten zijn, misschien omdat je de eerste weken/maanden zo heerlijk
aan 't verwennen was en 't paard je nu gaat testen.. Zo ja, dan mag je wel oppassen en héél duidelijk corrigeren op inderdaad de juiste momenten anders
kan 't écht gevaarlijk worden! :\

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:50

KiWiKo schreef:
als een paard pijn in zn rug heeft dan valt die niet aan op het land, dan is die lastig onder het zadel en in het werk.

Ja dat ligt inderdaad voor de hand, maar de fries viel gewoon vooral de 'jongere' personen aan, (slachtoffer = ik := ) en nouja, ik heb 't ook maar
globaal meegekregen hoor, ik dacht dat het me wel een verhaal leek voor het topic aangezien haar beschrijving toch wel een béétje voorkomt in mijn verhaal :)

snoezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:52

Nou, al die stukken hout; ik ben erg onder de indruk. Fantastisch.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:53

okeee ........... aai over zn bol dan, omdat die zo vriendelijk is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:54

Hij geeft toch pootje?? :+

djune13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 20:58

NHevaVD schreef:
:= ben er ook bij vergeten te vertellen dat hij zelf ook paarden heeft en graag van alles wat doet :\ Ken hem verders niet, voor vragen ben je
niet bij de goede! :) Klopt ook, dier rijd gewoon prima... Het kan gewoon zwaar uittesten zijn, misschien omdat je de eerste weken/maanden zo heerlijk
aan 't verwennen was en 't paard je nu gaat testen.. Zo ja, dan mag je wel oppassen en héél duidelijk corrigeren op inderdaad de juiste momenten anders
kan 't écht gevaarlijk worden! :\

IK denk inderdaad dat er zoiets aan de hand is, dat hij me aan het testen is. Corrigeren is niet makkelijk hoor, als hij zich direct verzet en agressief wordt...zou het helpen moest een sterke mannen hand hem eens goed straffen ? Mijn man heeft hem ook al proberen te straffen maar ook naar hem slaat hij