Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BrittKitt schreef:Bij ons op stal hebben we twee aaneengesloten paddocks, maar mijn pony gedraagt zich compleet anders wanneer ze met zn tweeen in een paddock staat dan wanneer zij in de ene en haar maatje in de andere staat. Dan heb je gewoon een andere pony, veel meer timide, minder blij en vrolijk. Op mn vorige stal stonden ze ook altijd apart, vreselijk
Pony ging daar duidelijk van achteruit.
Staat ze vanaf april 2010 weer alleen trouwens?
SecretLIN schreef:Dat ze niet meer naar me zou hinikken of dat ze zich niet meer als een hondje gedraagt vind ik ook totaal niet erg maar wil me wel een beetje voorbereiden op hoe mijn merrie uiteindelijk zou kunnen gaan veranderen. Als ze het leuk vind met andere paard dan ben ik helemaal Happy snap ook wel dat met zn 2en leuker is als alleen of als een buurman/vrouw waar je alleen met je neus bij kan
Silence schreef:Je merrie zal waarschijnlijk veranderen en inderdaad...bereid je daar maar op voor en wees blij voor haar. Eindelijk kan ze paard zijn en daardoor veel minder op jou gericht zijn. Zal jammer zijn in het begin, maar ik vind niet dat je jouw eigen plezier voor het geluk van een paard kunt laten gaan.
Royen schreef:SecretLIN schreef:Dat ze niet meer naar me zou hinikken of dat ze zich niet meer als een hondje gedraagt vind ik ook totaal niet erg maar wil me wel een beetje voorbereiden op hoe mijn merrie uiteindelijk zou kunnen gaan veranderen. Als ze het leuk vind met andere paard dan ben ik helemaal Happy snap ook wel dat met zn 2en leuker is als alleen of als een buurman/vrouw waar je alleen met je neus bij kan
Als je het snapt, waarom heb je haar Uberhaupt dan gekocht?!
Royen schreef:Wij onvriendelijk? Ik denk eerder aan dat paard! Als je het niet kan betalen, neem je geen paard. Als je liever je eigen geluk voor zet....tja
Silence schreef:Ja en, ik heb ook maar 1 paard, maar ik heb wel gezocht naar een stal waar hij nooit alleen zou staan. En waarom...omdat ik dat één van de vereiste vind voor je uberhaupt een paard koopt.
Miepie1980 schreef:Typisch bokt weer, iedereen lekker schijnheilig over paarden die niet alleen mogen staan. Terwijl het gros van de paarden in Nederland alleen staat of 'gezellig' naast elkaar in een stal waar ze niet bij elkaar kunnen komen.
En nee, ik heb er wel 3 die bij elkaar 24/7 in de weide staan. Dat maakt mij geen betere paardenhoudster dan de TS, dat maakt mij iemand die geluk heeft in de situatie waarin ze zit.
TS: fijn dat je het gaat proberen.
Denk wel dat ze wat minder afhandelijk richting jou zal zijn als ze echt maatjes wordt met het andere paard.
Ik zou ze eerst even onder toezicht bij elkaar zetten in bv een bak waar ze wel de ruimte hebben. Weidegang, ach als je veel ruimte hebt lekker bij elkaar in, dan kan ieders een kant uit als het bonje wordt.
Heb je wat minder ruimte dan zou ik toch eerst even een draadje zetten zodat ze beide kunnen wennen.
Silence schreef:Ja en, ik heb ook maar 1 paard, maar ik heb wel gezocht naar een stal waar hij nooit alleen zou staan. En waarom...omdat ik dat één van de vereiste vind voor je uberhaupt een paard koopt.
Miepie1980 schreef:Typisch bokt weer, iedereen lekker schijnheilig over paarden die niet alleen mogen staan. Terwijl het gros van de paarden in Nederland alleen staat of 'gezellig' naast elkaar in een stal waar ze niet bij elkaar kunnen komen.
En nee, ik heb er wel 3 die bij elkaar 24/7 in de weide staan. Dat maakt mij geen betere paardenhoudster dan de TS, dat maakt mij iemand die geluk heeft in de situatie waarin ze zit.
TS: fijn dat je het gaat proberen.
Denk wel dat ze wat minder afhandelijk richting jou zal zijn als ze echt maatjes wordt met het andere paard.
Ik zou ze eerst even onder toezicht bij elkaar zetten in bv een bak waar ze wel de ruimte hebben. Weidegang, ach als je veel ruimte hebt lekker bij elkaar in, dan kan ieders een kant uit als het bonje wordt.
Heb je wat minder ruimte dan zou ik toch eerst even een draadje zetten zodat ze beide kunnen wennen.