hinta schreef:als je nu al niet voldoende tijd en energie voor je paard hebt, vindt ik het niet eerlijk van jou ten opzichte van haar dat je haar wilt laten dekken.
een paard in goede conditie heeft minder moeite met een bevalling. ook daarna zul je met haar aan de slag moeten om haar lichaam weer krachtig te maken.
jammer voor het paard.
Laat ik het anders zeggen... Ik ben niet zo een rijd kees. Ik houd meer van naast mijn paard bezig zijn. Besteed gemiddels 3 uur per dag aan haar, denk dat dit genoeg moet zijn. Buiten dat werk ik 7 nachten in de week, dus dat ik niet elke dag zijn heb om op mijn paard te rijden, nou sorry dan.
Ik ga twee keer per dag naar mijn paard toe, twee keer per dag voer ik, mest ik en bekijk ik mijn paard en probeer zeker 1keer per dagte poetsen.
Kijk, dat sommige van jullie al jullie mening vast hebben staan, daar kan ik helaas niets aan doen.
Ik ben dit topic begonnen om hopelijk tips te krijgen waarom ze dit eventueel zou kunnen doen.
Maar helaas krijg ik allen opmerkingen dat ik niet eerlijk ben en dat ik niet goed voor haar zorg.
helaas moet ik af en toe een week weg en dan neem ik haar mee, op deze manier krijgt ze toch haar portie aandacht elke dag ipv iemand die ongeintereseerd eten in haar bak komt smijten.
Dus tja, dat ik helaas niet altijd de energie voel, na maar 3 uur slapen, om op haar te klimmen en haar aan het werk te zetten en dan de voorkeur geef om haar te poetsen en gewoon wat tijd met haar door te brengen. Zet haar elke dag op gras en zorg dat haar in en uitloopstal elke dag schoon is.
Kan natuurlijk ook mijn paard op een manege zetten en gewoon alleen maar komen om te rijden. Hmmm...
Ach tja, dan doe ik het maar "fout" in jullie ogen.
Ik denk dat ik genoeg "tips" heb gekregen, alleen jammer dat er maar een paar in dit topic zijn die meedenken om een oplossing te vinden en dat het overgrote deel gewoon maar star voor zichzelf uit zit te kijken om zijn gelijk te halen.
Misschien dat jullie eens na zouden kunnen denken over de mogelijkheid dat deze dingen niet een karakter ding zijn, maar een gebrek bij haar opvoeding! En dat er genoeg paarden in de fokkerij rondlopen die beter met mensen dan met paarden overweg kunnen. En dan te weten dat ik het niet heb over elk jaar een veulen fokken, maar over 1 keer een veulen voor mezelf omdat ik dat niet wil doen als ze over de 18 is. Dat ik zelf het een erg fijn paard vind en er graag een opvolger van zou willen hebben. Denk dat mensen om veel minder redenen, met een veel minder goed en vriendelijk paard gefokt hebben.
Ze staat in perfecte conditie. Heb haar gekocht met wormen en nu staat ze met appeltjes. Volgens mijn DA in perfecte conditie om te laten dekken, maar wil haar graag in het voorjaar laten dekken omdat ze dan niet een hele warme zomer met een dikke buik door moet...